Αποφασιστικότητα Σπίρτζη για αναστήλωση της Γέφυρας του Κερίτη: “Το χρωστάμε στους αγωνιστές που εκτελέστηκαν κάτω από τη γέφυρα”

Date:

Ιδιαίτερη σημασία στην αναστήλωση της γέφυρας του Κερίτη έδωσε ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως είπε, η αποκατάσταση θα γίνει στο στό πρότυπο που ακολουθείται για την γέφυρα της Πλάκας.

Για τον σκοπό αυτό θα υπογραφεί σύμβάση με τα Υπουργεία Υποδομών και Πολιτισμού αλλά και της Περιφέρεια και τον Δήμο Χανίων, επιστημονικούς φορείς της Δυτικής Κρήτης και ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Για τη γέφυρα της Πλάκας χρειάστηκαν μελέτες και προκαταρκτικές εργασίας διάρκειας 2 ετών. Από εκεί και πέρα η κατασκευή και η παράδοσή της δεν αναμένεται να λάβει χρονικό διάστημα πέραν των 3 μηνών.

Ο κ. Σπίρτζης, σημείωσε για την αποφασιστικότητα του Υπουργείου και της κυβέρνησης να αναστηλωθεί η ιστορική γέφυρα του Κερίτη:

“Το χρωστάμε στους αγωνιστές που εκτελέστηκαν κάτω από τη γέφυρα, το χρωστάμε και στον Ελ.Βενιζέλο που κατασκεύασε το γεφύρι να αποκατασταθεί όπως ακριβώς ήταν.”

Η αναστήλωση της Γέφυρας της Πλάκας

Η αποκατάσταση του ιστορικού μνημείου της γέφυρας της Πλάκας θεωρείται  μια πρόκληση από τις κορυφαίες σε όλο τον κόσμο σε τεχνολογικό  κατασκευαστικό επίπεδο. Στην σχετική απόφαση τονίζεται ότι «η μοναδικότητα και η μέγιστη δυσκολία του έργου έγκειται κυρίως στο εξαιρετικά μεγάλο μέγεθος – άνοιγμα του τόξου της γέφυρας,  που είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων και για το λόγο αυτό ο Ανάδοχος θα πρέπει να έχει οπωσδήποτε εμπειρία σε θολωτές λιθόκτιστες κατασκευές, διαφορετικά δεν θα μπορέσει να εκτελέσει το έργο».

Στην ίδια απόφαση σημειώνεται ότι «το έργο είναι κατεπείγον και μοναδικό, παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, δυσκολίες, πολυπλοκότητα και ένταση εργασιών που το καθιστούν «ειδικό έργο» και κατά συνέπεια επιβάλλεται ο ανάδοχος να έχει αφενός εξειδικευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία και αφετέρου να διαθέτει ικανή οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια, ώστε να είναι σε θέση να ολοκληρώσει το έργο έντεχνα και εντός των δύο θερινών περιόδων, όπου είναι δυνατή η εκτέλεση εργασιών».

Σημειώνεται  επίσης ότι το λιθόκτιστο γεφύρι Πλάκας,  το οποίο γεφυρώνει τον ποταμό Άραχθο πλησίον του οικισμού Πλάκα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων της Περιφέρειας Ηπείρου αποτελεί το μεγαλύτερο μονότοξο, λιθόκτιστο γεφύρι των Βαλκανίων, έχει χαρακτηριστεί «ως έργο τέχνης χρήζον ειδικής προστασίας…» και κηρύχθηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο το 1972.

Το τόξο του γεφυριού της Πλάκας έχει άνοιγμα 40m και ύψος (στο κέντρο) 21m. Το συνολικό μήκος του γεφυριού είναι 74 m και το πλάτος του στην κορυφή 3,20m. Είναι λιθόκτιστο και εδράζεται σε δύο λιθόκτιστα τοξωτά βάθρα, εκατέρωθεν του ποταμού. Κατασκευάσθηκε το 1866 από τοπικούς τεχνίτες, με πελεκητά, πλακοειδή τεμάχια ασβεστόλιθου και ακανόνιστους λίθους από πωρόλιθο για την εσωτερική πλήρωση, κονίαμα με άσβεστο & τοπικά αδρανή και ξύλινες επάλληλες εσχάρες (ξυλοδεσιές)

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...