Είπαν “ΟΧΙ” στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων

Date:

Ηχηρό “όχι” στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Ι. Δασκαλογιάννης” είπαν χθες εργαζόμενοι και φορείς της πόλης, που πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο χώρο του αεροδρομίου και συμβολική κατάληψη στο γραφείο του Αερολιμενάρχη, με την αφορμή της έλευσης των υποψηφίων αγοραστών.Την κατάληψη έκανε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) μαζί με τους τοπικούς συλλόγους των Αερολιμένων Χανίων και Ηρακλείου, εμποδίζοντας τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας από το να μπουν στο αεροδρόμιο. Μετά από αρκετή ώρα, οι συγκεντρωθέντες αποχώρησαν και το κλιμάκιο συναντήθηκε για λίγη ώρα με τον αερολιμενάρχη Χανίων Σταύρο Καστρινάκη, ενώ επιθεώρησε και κάποιους χώρους του “Γ. Δασκαλογιάννης”.
Στο πλευρό των εργαζομένων, βρέθηκαν εκπρόσωποι φορέων, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου, οι υποψήφιοι δήμαρχοι Χανίων κ.κ. Τασος Βάμβουκας, Γιάννης Σαρρής και Νίκος Παπαντωνάκης και πολλοί υποψήφιοι και μέλη των παρατάξεων τους, επιχειρηματίες της πόλης, μέλη του ΚΚΕ, του ΣΥΡΙΖΑ και απλοί πολίτες.
Ψήφισμα συμπαράστασης έχει επίσης εκδώσει το δημοτικό συμβούλιο, ωστόσο στην χθεσινή κινητοποίηση δεν παρέστη κανείς εκπρόσωπος της δημοτικής αρχής.
Επίσης, κατά της ιδιωτικοποίησης έχει τοποθετηθεί και Ενωση Ξενοδόχων.
“Όταν η κοινωνία και ο επιχειρηματικός κόσμος διαφωνούν με το εγχείρημα, ποια συμφέροντα εξυπηρετούν άραγε η εμπνευστές του;”, είναι το ερώτημα με το οποίο κλείνει το ψήφισμα της ΟΣΑΠΥ. Μάλιστα, οπρόεδρος της,  κ. Αλεβιζόπουλος,  επανέλαβε μπροστά στους υποψήφιους επενδυτές, ότι το αεροδρόμιο Χανίων δεν είναι προς πώληση, αλλά και ότι θα εξαντληθεί κάθε ένδικο μέσο για να αποφευχθεί αυτό το ενδεχόμενο.
Βασικά επιχειρήματα εναντίωσης στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, είναι ο φόβος για τεράστια αύξηση των φόρων που θα επιφέρει μείωση των αφίξεων, πλήττοντας τον τουρισμό τη στιγμή μάλιστα που το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, θα παραμένει δημόσιο, άρα φθηνότερο. Επίσης, τίθενται ερωτήματα σχετικά με τον λόγο που προωθείται η ιδιωτικοποίηση ενός αεροδρομίου που είναι επικερδές.
Τέλος, οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ θέτουν και θέμα νομιμότητας, στην διαδικασία πώλησης του αεροδρομίου, καθώς, όπως επισημαίνεται βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα επέκτασής του, με 110 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ.
Να σημειωθεί ότι οι χθεσινοί επενδυτές, ήταν εκπρόσωποι της κοινοπραξίας Fraport-Κοπελούζου, ενώ από την ερχόμενη Τρίτη αναμένονται και εκπρόσωποι των επτά συνολικά επενδυτικών σχημάτων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον
Κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου τάχθηκαν οι βουλευτές Χανίων, της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Μαρκογιαννάκης και του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης, ενώ ψηφίσματα εκδόθηκαν από την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η θέση μου σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων αποτυπώθηκε με σαφήνεια στην Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης προ μηνών, την οποία είχα απευθύνει προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Χατζηδάκη Κωστή. Τα πρακτικά της συζήτησης αυτής είχαν δημοσιευθεί στον τοπικό Τύπο.
Τη θέση μου αυτή την επαναλαμβάνω και τώρα συνοπτικά:
«Δεν είμαι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων. Όμως, η ιδιωτικοποίηση μόνον του αεροδρομίου των Χανίων απ’ όλα τα αεροδρόμια της Κρήτης θα είναι καταστροφική για την Δυτική Κρήτη και ιδιαίτερα για τον νομό Χανίων.
Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι, λοιπόν, με όλες μου τις δυνάμεις, προκειμένου να αποτραπεί η επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, συντασσόμενος με όλους όσοι αγωνίζονται προς αυτή την κατεύθυνση και με την ίδια λογική, όπως την αποτυπώνω παραπάνω».
Στις προσεχείς ημέρες θα συζητηθεί στη Βουλή συναφής με το θέμα επίκαιρη ερώτηση, που κατέθεσα χθες και απευθύνεται προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχoϊδη, οπότε θα έχω την ευκαιρία να αναφερθώ και πάλι στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων, μεταφέροντας και την αρνητική θέση του συνόλου των φορέων της πόλεως.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑΘΑΚΗ
Ο βουλευτής Χανίων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης Γιώργος Σταθάκης εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων.
Πρόκειται για καταστροφική επιλογή, πολλαπλά επιζήμια για την τοπική ανάπτυξη, την οικονομία και την κοινωνία. Η εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας και μάλιστα περιφερειακών αεροδρομίων με πρωτεύοντα οικονομικό ρόλο λόγω της συμβολής τους στον τουρισμό και τη μεταφορά εμπορευμάτων, συνιστά ιδεολογική νεοφιλελεύθερη εμμονή και όχι ανάγκη.
Το αεροδρόμιο Χανίων είναι ενταγμένο σε ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα επέκτασης και βελτίωσης των υποδομών του ύψους 110 εκατομμυρίων Ευρώ, παρουσιάζει ετήσια κέρδη πάνω από 10 εκατομμύρια Ευρώ, επιλέγεται ως κέντρο δραστηριότητας σημαντικών αεροπορικών εταιρειών κι έχει βαρύνουσα θέση στην εθνική άμυνα και ασφάλεια. Η απόφαση της κυβέρνησης δε δικαιολογείται, ενώ παράλληλα αγνοεί προκλητικά τη βούληση και το συμφέρον της χανιώτικης κοινωνίας.
Η πάγια θέση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για τις υποδομές αερομεταφοράς είναι ότι η χώρα χρειάζεται δημόσια βιώσιμα αεροδρόμια, ασφαλή, λειτουργικά και με χαμηλό κόστος. Σε περίπτωση ανάληψης κυβερνητικών ευθυνών, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. θα αναζητήσει κάθε νόμιμο μέσο για την ανάκληση καταστροφικών επιλογών όπως η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΑΡΙΑ
Ο Βουλευτής Ηρακλείου Νότης Μαριάς κατέθεσε αναφορά σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» το οποίο αναφέρεται στην ιδιωτικοποίηση του κρατικού αερολιμένα Χανίων μέσω ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την παραχώρηση και εκμετάλλευση του αεροδρομίου Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης», μέσω ΤΑΙΠΕΔ, από ιδιώτες επενδυτές.
Τα ετήσια κέρδη του εν λόγω αεροδρομίου υπερβαίνουν τα 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ ήδη επεκτείνεται με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ (υπερδιπλασιασμός του κτηρίου του αεροσταθμού, νέος πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, επέκταση πίστας κ.λ.π.).
Την αντίδραση τους στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων εκφράζουν τοπικοί φορείς, όπως η Ένωση Ξενοδόχων του Ν. Χανίων, θεωρώντας ότι η εξέλιξη αυτή θα μετατρέψει το αεροδρόμιο σε ακριβό προορισμό (όπως συνέβη με τον διεθνή αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος») που θα σημαίνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του «Ι.Δασκαλογιάννης» με δραματικές πλέον συνέπειες όσον αφορά την ανεργία στον νομό.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Νότης Μαριάς ζητάει απάντηση, ενέργειες και σχετική ενημέρωση, για το πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή.

ΔΗΛΩΣΗ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
Η δημιουργία διαφορετικού καθεστώτος μεταξύ των δυο βασικών αεροδρομίων της Κρήτης, με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να παραμένει κρατικό και το αεροδρόμιο των Χανίων να ιδιωτικοποιείται , είναι κατά την άποψή μου λάθος.
Κι αυτό γιατί το αεροδρόμιο που θα παραμείνει κρατικό, είναι δυνατόν να έχει ευνοϊκή μεταχείριση από την κρατική μηχανή, κατόπιν πολιτικών παρεμβάσεων που δε θα αντικατοπτρίζουν αντικειμενικά και ισόρροπα τις πραγματικές ανάγκες του τουρισμού στην Κρήτη, δημιουργώντας ακόμη μια στρέβλωση στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Την άποψή μου αυτή την ανέπτυξα κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής μου για το αεροδρόμιο στις 25/11/2013.
Οι σχετικοί νόμοι ψηφίστηκαν από τη Βουλή το 2011, και έθεσαν έκτοτε σε κίνηση τις διαδικασίες που πλησιάζουν σήμερα σε υλοποίηση.
Πιστεύω ότι θα πρέπει οι βουλευτές του νομού, ο Αντιπεριφερειάρχης και ο Δήμαρχος Χανίων, να θέσουμε το ζήτημα εκ νέου και από κοινού στον Υπουργό Υποδομών ως αρμόδιο για τα Αεροδρόμια και στον Υπουργό Οικονομικών ως αρμόδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις, για να αποτρέψουμε εξελίξεις που θα επιδεινώσουν τις ενδοπεριφερειακές ανισορροπίες στην Κρήτη.

Ανακοίνωση της Ριζοσπαστικής Συνεργασίας Κρήτης
“Η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ πιστή στο καταστροφικό της έργο ξεπουλά τη δημόσια περιουσία και εκχωρεί στρατηγικής σημασίας υποδομές για τη χώρα στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
Το θέμα των πυλών εισόδου σε μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωπολιτική σημασία όπως η Ελλάδα είναι καίριας σημασίας και δεν μπορεί να αποτελεί στρατηγική το ξεπούλημά τους. Η απόφαση για εκχώρηση αεροδρομίων και λιμανιών είναι καταστροφική και επικίνδυνη για τη χώρα και θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, τον τουρισμό, τις τοπικές κοινωνίες αλλά και στην εθνική άμυνα και ασφάλεια.
Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, το οποίο μάλιστα ούτε ζημιογόνο είναι ενώ είναι και ενταγμένο σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα επέκτασης και βελτίωσης των υποδομών του.
Είναι επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη για αεροδρόμια υπό δημόσιο έλεγχο, ως στρατηγικής σημασίας δραστηριότητα, η οποία οφείλει να ασκείται με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τη χάραξη μιας νέας πολιτικής για ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...