Προχωρά η επένδυση στο Καστέλλι

Date:

Στα χέρια της κοινοπραξίας της ΤΕΡΝΑ και της Ινδικής GMR Airports βρίσκεται από σήμερα, η μεγάλη επένδυση για το αεροδρόμιο του Καστελλιου στην καρδιά του νομού Ηρακλείου.

Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργου που φαινόταν ότι θα αποτελούσε ένα από τα θύματα της οικονομικής κρίσης και των αδιεξόδων στη χρηματοδότηση.

Ο υπουργός υπέγραψε την απόφαση για την ανακήρυξη του Προσωρινού αναδόχου της σύμβασης παραχώρησης για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία  Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον διαγωνισμό και τη σύμβαση, το έργο θα διέπεται από κανόνες διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Το Δημόσιο αποκτά ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο, καθώς αυξάνεται δραστικά το ποσοστό συμμετοχής του στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών, οι παρεμβάσεις υπέρ του Δημοσίου και τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που θα προκύψουν από αυτές, αποτυπώνονται στην Προσφορά του Προσωρινού Αναδόχου. Συγκεκριμένα:

-Το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία, καθώς αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% σε 46%, πράγμα που σημαίνει ότι το Δημόσιο αποκτά ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο.

-Αυξάνεται η βαρύτητα της Οικονομικής Προσφοράς των διαγωνιζόμενων

-Η αιτούμενη χρηματοδοτική Συμβολή εκ μέρους του Δημοσίου περιορίστηκε σε 180 εκατομμύρια ευρώ.

-Αυξάνεται σε 2% το ποσοστό επί των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης, υπέρ των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, αλλά και άλλων κοινωφελών δράσεων. Τα ποσά θα αποδίδονται κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

-Τονώνεται η απασχόληση, με τη δημιουργία 100 αμέσων θέσεων εργασίας, κατά την περίοδο της κατασκευής, 500 μονίμων θέσεων στην περίοδο της λειτουργίας και εκατοντάδων ακόμη, όταν θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις. Μάλιστα θα υπάρξει μέριμνα να δοθεί προτεραιότητα στην απασχόληση των ανέργων.

-Τροποποιείται ριζικά ο τρόπος επιλογής του Ανεξάρτητου Μηχανικού, καθώς ισχυροποιείται η συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία επιλογής του, με ανοιχτές και διάφανες διαγωνιστικές διαδικασίες.

-Το κτίριο του αεροσταθμού θα σέβεται την πολιτιστική και την αρχιτεκτονική κληρονομιά του τόπου και του τοπίου και θα κατασκευαστεί με κριτήρια υψηλών βιοκλιματικών προδιαγραφών. Ειδική αρχιτεκτονική επιτροπή θα ελέγξει τη συμμόρφωση της μελέτης με τις απαιτήσεις του διαγωνισμού για την κατασκευή του, κατά τρόπο που να εναρμονίζεται με την ιδιαιτερότητα της περιοχής.

-Στη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων θα δημιουργηθεί, σε έκταση δέκα στρεμμάτων, συνεδριακός – εκθεσιακός χώρος ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων και δεν θα είναι ανταγωνιστικός εμπορικά. Θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με μέριμνα του Δημοσίου.

Το υπουργείο Υποδομών τονίζει στη σχετική ανακοίνωση, ότι “όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι για πρώτη φορά ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία εκτέλεσης των απαλλοτριώσεων, τόσο για τον αερολιμένα όσο και για τις οδικές συνδέσεις, αλλά ταυτόχρονα έχει εξασφαλιστεί η εξεύρεση χρηματοδότησης των αρχαιολογικών ερευνών πριν την έναρξη της περιόδου Παραχώρησης, καθιστά πλήρως επιτεύξιμο τον στόχο υλοποίησης του Έργου, εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος, χωρίς καθυστερήσεις.

Για ένα έργο που “δοκιμάστηκε από τις πολυετείς εμπλοκές και καθυστερήσεις εξαιτίας των ατελέσφορων σχεδιασμών και της αναποτελεσματικότητας των πολιτικών δυνάμεων που χειρίστηκαν την τύχη του στο παρελθόν” έκανε λόγο, με δηλώσεις του, ο Χρήστος Σπίρτζης.

Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι “η χώρα γυρίζει σελίδα και μαζί και τα έργα υποδομών που πλέον σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε άλλη λογική. Στη Κρήτη θα πραγματοποιηθεί ένα έργο καταλύτης για την εθνική οικονομία, από το οποίο και το Δημόσιο, αποκτά ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο. Αλλάξαμε τη δομή του διαγωνισμού προς όφελος του Δημοσίου και των τοπικών κοινωνιών. Και κατηγορηθήκαμε γι΄ αυτό”.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, εφεξής στα έργα παραχώρησης θα λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, ενώ το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι ένα  έργο το οποίο δεν  θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο αυτούς  θα  το εκτελέσουν και θα το εκμεταλλευτούν.

news247.gr

 

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...