ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Απαντούμε με έργα και στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης

Date:

Είκοσι παρεμβάσεις σε ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ για αξιόπιστο οδικό δίκτυο —  Ιδρύεται η εταιρεία “Αναπτυξιακές υποδομές Κρήτης Α.Ε.” — Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες —— Με πρωτόγνωρες διαδικασίες ενημέρωσης, με την έκφραση πίστης για την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού, με την εξαγγελία έργων ζωής για το νησί, ολοκλήρωσε χθες από τα Χανιά την περιοδεία του στην Κρήτη ο Υπουργός Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.

Συγκεκριμένα ο κ. Υπουργός, που εσυνοδεύετο και από τους υφυπουργούς Γιάννη Μαγκριώτη και Νίκο Σηφουνάκη, έκανε χθες από τα Χανιά, τις ακόλουθες εξαγγελίες:

Η εταιρεία “ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.” είναι η νέα δομή που ιδρύεται από το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων και αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, τον συντονισμό, την παρακολούθηση και τη διαχείριση των υποδομών του νησιού. Το καταστατικό της εταιρείας είναι ήδη έτοιμο και το παρουσίασε χθες στις 5 το απόγευμα στη συνέντευξη Τύπου και αναλυτικά στους φορείς του Νομού, στις 5.30 στην αίθουσα ΠΟΣΕΙΔΩΝ του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων.

Νωρίτερα ο κ. Υπουργός είχε επισκεφθεί την νομαρχία Χανίων. Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, ο φορέας-εταιρεία, θα έχει έδρα το νησί και όχι την Αθήνα, θα διαθέτει όλα τα μέσα, τον εξοπλισμό και τα στελέχη με την απαραίτητη πείρα και τεχνογνωσία ώστε να πετύχει στο εγχείρημά του. Είναι στα πρότυπα της “ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.” γι΄ αυτό και στον νεοϊδρυθέντα φορέα θα τοποθετηθούν στελέχη της εταιρείας που έχει κατασκευάσει τον μεγαλύτερο και σημαντικότερο αυτοκινητόδρομο της χώρας. Η νέα δομή κατά τον υπουργό, θα είναι πιο σύγχρονη και πιο αποτελεσματική.

“Μια τέτοια δομή, με έδρα την Κρήτη είναι μια δομή που ανταποκρίνεται στους σύγχρονους καιρούς προκειμένου να σχεδιάσει, να εφαρμόσει και να διαχειριστεί τις υποδομές της Κρήτης. Θα συγκροτηθεί πριν το καλοκαίρι και μέχρι τέλος του χρόνου θα είναι σε θέση να έχει ήδη μελετήσει και προτείνει τις πρώτες παρεμβάσεις μας” δεσμεύτηκε ο υπουργός.

Πιο συγκεκριμένα ο Υπουργός είπε ότι παράλληλα θα λειτουργήσει εποπτικό συμβούλιο για την πορεία των έργων το οποίο θα στελεχώνεται από: Γ.Γ. Περιφέρειας, τους 4 Νομάρχες, τους 4 προέδρους των τοπικών ΤΕΔΚ και τους 2 προέδρους των ΤΕΕ του νησιού. Το συμβούλιο θα έχει γνωμοδοτικό ρόλο. Οι πρώτες πρωτοβουλίες των “ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.” αφορούν το ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ. Οι παρεμβάσεις θα αρχίσουν στις αρχές του 2011 και σύμφωνα με τον υπουργό το αργότερο μέχρι το 2016 η Κρήτη θα έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο.

Συνολικά, το υπουργείο έχει σχεδιάσει 20 μεγάλες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο του νησιού, οι 13 στον Βόρειο Οδικό Άξονα και οι επτά στο Νότιο Οδικό Άξονα που μαζί με τις κάθετες συνδέσεις τους θα ολοκληρωθούν σταδιακά κάποιες το 2013, δυο το 2016 ενώ οι περισσότερες τη διετία 2014-2015.

Τρείς από τις 20 παρεμβάσεις, σύμφωνα με τον υπουργό, θα είναι άνω των 20 χιλιομέτρων και ειδικότερα μία των 22 χιλιομέτρων, μια των 21,5 χιλιομέτρων και μία των 21 χιλιομέτρων.

Αναλυτικά για το νομό Χανίων θα γίνουν:

  • Ο δρόμος σύνδεσης κόμβου Μουρνιών έως τη Γογονή προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ.
  • Ο δρόμος από τον δρόμο Καλυβών έως τους Αγίους Πάντες, που θα έχει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας  με ενδιάμεσο στηθαίο, προϋπολογισμού 63 εκ. ευρώ και
  • Ο δρόμος από Βρύσες έως Επισκοπή 11 χλμ μήκος με τέσσερις λωρίδες, προϋπολογισμού 89 εκ. ευρώ.

“Πιστεύουμε ότι οι παρεμβάσεις, έτσι όπως καταρχήν τις έχουμε σχεδιάσει τόσο στο βόρειο άξονα όσο και στο ΝΟΑΚ μαζί με τις κάθετες συνδέσεις, θα αποδώσουν έτσι ώστε μέχρι το 2015-2016 να έχουμε ένα αξιόπιστο, από άποψη κυκλοφοριακής δυνατότητας, μεταφορικής ικανότητας και οδικής ασφάλειας, οδικό δίκτυο” τόνισε ο κ. Ρέππας.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ανακοίνωσε προχθές στο Ηράκλειο και τη δημοπράτηση του διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Ηρακλείου, στις 19 Οκτωβρίου 2010, έργο αρχικού προϋπολογισμού ύψους 800σίων εκατομμυρίων ευρώ.

Έργα στο οδικό δίκτυο του νομού Ρεθύμνου

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες στο Νομαρχιακό Μέγαρο Ρεθύμνου, υπό την προεδρία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Δημήτρη Ρέππα για θέματα υποδομών. Ο κ. Ρέππας συνοδευόταν από τους Υφυπουργούς Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ.κ. Νίκο Σηφουνάκη και Γιάννη Μαγκριώτη, καθώς και από τους Γ.Γ. του Υπουργείου κ.κ. Οικονομίδη και Λαμπρόπουλο. Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης, κ. Θανάσης Καρούντζος, ο Βουλευτής Ρεθύμνου, κ. Μανώλης Όθωνας, οι Δήμαρχοι του Νομού, ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού Συμβουλίου, κ. Μανώλης Παπυράκης, οι Αντινομάρχες, κ.κ. Νικολούδης και Σταυρακάκης, Νομαρχιακοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι αρχών και φορέων του Νομού. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη παρευρέθηκε και ο Βουλευτής Χανίων και πρώην Υπουργός, κ. Μανώλης Σκουλάκης, ενώ η Βουλευτής Ρεθύμνου, κα Όλγα Κεφαλογιάννη δε μπόρεσε να παρευρεθεί λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων.

Ο Νομάρχης Ρεθύμνου, κ. Γιώργης Παπαδάκης, καλωσόρισε στο Νομό τον κ. Ρέππα και στη συνέχεια του έθεσε τα ζητήματα που απασχολούν το Νομό και τα οποία, όπως τόνισε έχουν αναδειχθεί μετά από τη συνεργασία των τοπικών δυνάμεων. Αναλυτικά ο κ. Παπαδάκης επισήμανε τα ακόλουθα:

Κύριε Υπουργέ,

Με την ευκαιρία της επίσκεψή σας στον τόπο μας θα θέλαμε εκτός από το να σας καλωσορίσουμε, να σας επισημάνουμε κάποια από τα προβλήματα που μας απασχολούν έντονα.

1. ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ).

Όλος ο ΒΟΑΚ αποτελεί πραγματικά ένα έργο πνοής για όλη την Κρήτη, πρέπει δε να το αντιμετωπίσουμε όπως και τα άλλα Διευρωπαϊκά Οδικά Δίκτυα με  το ανάλογο  ύψος των πιστώσεων που έχουν απορροφηθεί σε αυτά. Οι μελέτες για την κατασκευή των τμημάτων στο νομό Ρεθύμνου έχουν ξεκινήσει από το 2003. Δυστυχώς όμως λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης, δεν προχώρησαν δεόντως, με αποτέλεσμα τα θανατηφόρα ατυχήματα να είναι καθημερινά, αφού το υπάρχον δίκτυο βρίσκεται σε απαράδεκτα κακή κατάσταση, (έλλειψη διαχωριστικής νησίδας, φωτισμού, παράλληλων δρόμων, κόμβων, κλπ) και χρήζει άμεσων παρεμβάσεων. Οι μελέτες που εκπονούνται για το Νομό Ρεθύμνου είναι τρεις και αφορούν στα κομμάτια Βρύσες – Κόμβος Ατσιπόπουλου – Κόμβος Αμαρίου – Εσταυρωμένος, Εσταυρωμένος – Πάνορμο (Γεροπόταμος), Πάνορμο – Εξάντη.  Ειδικά για το Νομό μας που στερείται ακτοπλοϊκής σύνδεσης και αεροδρομίου, ο ΒΟΑΚ δεν αποτελεί μόνο ένα οδικό δίκτυο που πρέπει να είναι αναβαθμισμένο και ασφαλές,  αλλά αποτελεί την πύλη εισόδου – εξόδου προς την υπόλοιπη χώρα. Γι΄αυτό ο ΒΟΑΚ για μας ξεκινά από Σητεία και καταλήγει στην Κίσσαμο αλλά συγχρόνως συνδέεται με το αεροδρόμιο στο Ακρωτήρι των Χανίων.

2. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟ – ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ – ΜΑΝΔΡΕΣ.

Πρόκειται για το έργο που είναι γνωστό στο Ρέθυμνο ως «Αμαριώτικος Δρόμος», με ιδιαίτερη σημασία για το Νομό μας αφού ενώνει το Βόρειο μέρος του και την πόλη του Ρεθύμνου με το Φράγμα Ποταμών, το Φράγμα του Πλατύ Ποταμού (έχει δρομολογηθεί μελέτη κατασκευής του) και με την ευρύτερη περιοχή της Μεσσαράς και το αεροδρόμιο Τυμπακίου, αναζωογονώντας την ενδοχώρα του Νομού και κυρίως την ευρύτερη περιοχή του Αμαρίου.  Πραγματικά έχει καταντήσει ως «το γεφύρι της Άρτας» αφού χρηματοδοτήθηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 (από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στη συνέχεια από το Β και Γ ΚΠΣ) με πενιχρές όμως πιστώσεις. Εν έτει 2010 δεν έχει ολοκληρωθεί παρά μόνο ένα μικρό του τμήμα παρά του ότι έχει έτοιμες και πλήρεις μελέτες ύψους 4.000.000 €, για την αποπληρωμή των οποίων η ΝΑΡ αναγκάστηκε να προβεί σε δανεισμό.  Ο προϋπολογισμός του έργου μαζί με τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται στα 61.300.000 € συνολικά. Ζητούμε την ένταξη του στο ΕΣΠΑ – τομεακό του Υπουργείου σας και με δεδομένο ότι  δεν «χωρεί»στο πρόγραμμα του ΠΕΠ Κρήτης το ύψος του οποίου ανέρχεται για το επαρχιακό οδικό δίκτυο όλης της Κρήτης στα 100.000 €.

3. ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ.

Ο νομός Ρεθύμνου σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία έχει να ραγδαία  δημογραφική εξέλιξη της τάξης του 18% και οι μαθητές όλων των βαθμίδων πλησιάζουν τους 13.000. Η συγκέντρωση του πληθυσμού κυρίως στα αστικά και ημιαστικά κέντρα έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις σε σχολικά κτίρια. Στόχος μας είναι να αμβλυνθούν τα πιεστικά στεγαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και κυρίως να αποφύγουμε το φαινόμενο της διπλοβάρδιας.  Απαιτείται η κατασκευή νέων σχολικών μονάδων, κυρίως της Β/θμιας εκπαίδευσης, μέσα στην πόλη (ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι δεν έχει χτιστεί γυμνάσιο στο νομό μας εδώ και 20 χρόνια). Πιστεύουμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί χωρίς περικοπές ο πενταετής προγραμματισμός για τη σχολική στέγη, έτσι όπως τον έχουμε υποβάλλει στο Υπουργείο σας, στο Υπουργείο Παιδείας και των ΟΣΚ.

4. ΝΟΤΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΝΟΑΚ).

Για το Νότιο Οδικό Άξονα στο τμήμα εντός του Νομού Ρεθύμνου (Αγία Γαλήνη μέχρι τα όρια με το Νομό Χανίων) εκπονείται από το 2003, μελέτη ύψους 1,1 εκατ. €. έχει ήδη απορροφηθεί το ήμισυ της πίστωσης και αναμένουμε να ολοκληρωθεί η μελέτη  προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο, αφού πιστεύουμε ότι αποτελεί ένα άξονα που θα δώσει πνοή στα νότια παράλια του νομού μας.

5. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει υποβάλλει για ένταξη στο ΕΣΠΑ ώριμα έργα των οποίων η εκπόνηση των μελετών κόστισε περίπου 6.500.000 €. Για την αποπληρωμή τους η ΝΑΡ χρηματοδοτήθηκε κατά καιρούς μέσω του Γ ΚΠΣ, των ΚΑΠ, αλλά εν τέλει αναγκάστηκε να δανειστεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων το ποσό των 2.700.000 €.  Ωστόσο απομένει για την αποπληρωμή τους ακόμη το ποσό των 2.000.000 € για το οποίο αιτούμαστε να χρηματοδοτηθούμε προκειμένου να εξοφλήσουμε τις οικονομικές μας υποχρεώσεις, να παραλάβουμε μελέτες και να προχωρήσουμε στην κατασκευή συνδετήριων αξόνων όπως ο Αμαριώτικος Δρόμος, ο Δρόμος Αλώνες – Καλή Συκιά (του οδικού άξονα ΒΑΟΚ – Επισκοπή  – Αλώνες – Καλή Συκιά – Πλακιάς) και ο Δρόμος Γαράζο – Αξός Ανώγεια (του οδικού άξονα Γαράζο -Αξός -Ανώγεια -Τύλισσος -Ηράκλειο), καθώς και το πειραματικό σχολείο του νομού.

6. ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ.

Ύστερα από είκοσι πέντε έτη ανελλιπούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά ό νομός μας σήμερα στερείται τη σύνδεσή με το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά και την υπόλοιπη χώρα. Το γεγονός αυτό συμβαίνει σε ένα νομό που αποτελεί σημαντικό τουριστικό προορισμό της χώρας μας (δεύτερος προορισμός στην Κρήτη). Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας, της φοιτητικής & στρατευμένης κοινότητας και των  ενδιαφερόμενων επισκεπτών τουριστών μας, γίνεται εξαιρετικά δυσχερής και εξαρτάται από τους όμορους νομούς. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα η επιβατική και εμπορευματική κίνηση από και προς τον τόπο μας, είναι  προβληματική και βεβαίως το κόστος τεράστιο και επιζήμιο. Παρακαλούμε να γίνουν οι ενέργειες εκείνες ώστε να αποκατασταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με την υπόλοιπη χώρα.

Κύριε Υπουργέ,

Τα παραπάνω αποτελούν ένα μόνο μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Στα πλαίσια της δίκαιης κατανομής και της ισόρροπης ανάπτυξης αναμένουμε την ικανοποίησή τους που είναι καθοριστική για την υλοποίηση των στόχων που έχουμε θέσει για την ανάπτυξη του τόπου μας”.

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Επικοινωνιών, κ. Δημήτρης Ρέππας, στην ομιλία του δήλωσε ότι για την Κυβέρνηση η Κρήτη συμβολίζει την ψυχή των δημοκρατικών αγώνων, ενώ για το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Επικοινωνιών, αποτελεί τον ιδανικό τόπο για να εξελιχθεί σε πρότυπο ανάπτυξης με σχεδιασμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις, που θα στοχεύουν στην ενίσχυση των δύο μοχλών ανάπτυξης του νησιού, τον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό.

Συγκριμένα τόνισε ότι το Αεροδρόμιο στο Καστέλι αποτελεί έργο μείζονος σημασίας, που πρέπει να προχωρήσει με χρηματοδότηση του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα, ενώ στις 19 Οκτωβρίου 2010 θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν τις προσφορές τους για την ανάδειξη του αναδόχου. Σε ό,τι αφορά στο Αεροδρόμιο Χανίων δήλωσε ότι θα γίνουν έργα και παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση των υπαρχουσών υποδομών, τα οποία και θα διπλασιάσουν τον όγκο των δυνατοτήτων του. Επίσης ο κ. Ρέππας εξήγγειλε την ‘ίδρυση του φορέα “ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΕ”  που θα εδρεύει στην Κρήτη και θα σχεδιάζει, μελετά, προτείνει και διευθύνει τα έργα οδοποιίας. Ο φορέας αυτός θα στελεχωθεί με το καλύτερο έμψυχο δυναμικό, μεταξύ των οποίων στελέχη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ.

Αναφορικά στα έργα οδοποιίας στην Κρήτη, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι έχουν προγραμματιστεί συνολικά 20 παρεμβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2014 – 2015.

Ειδικότερα για το Νομό Ρεθύμνου έχουν προγραμματιστεί:

● Αναβάθμιση τμήματος Βρύσσες – Κόμβος Ατσιποπούλου με τετράιχνη διατομή, μήκους 22 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού  77 εκ. Ευρώ, που αρχές 2015 αναμένεται να έχει δοθεί στην κυκλοφορία.

● Κατασκευή τμήματος Κόμβος Σταυρωμένου – Εξάντη με τετράιχνη διατομή, μήκους 23 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 170 εκ Ευρώ, που θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι έλος του 2014.

● Κατασκευή τμήματος Ρέθυμνο – Απόστολοι – Μάντρες.

Στη συνέχεια οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου, κ.κ. Οικονομίδης και Λαμπρόπουλος έκαναν εκτενείς παρουσιάσεις των ΒΟΑΚ & ΝΟΑΚ καθώς και του καταστατικού – τρόπου λειτουργίας της εταιρίας “ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΕ”. Ακολούθως το λόγο πήραν οι Δήμαρχοι και οι εκπρόσωποι φορέων του Νομού για να θέσουν επί μέρους θέματα.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...