Εμπλοκή στο έργο της επέκτασης του Αεροδρομίου Χανίων

Date:

Νέα εμπλοκή εμφανίζεται στη δημοπράτηση του έργου επέκτασης του αεροσταθμού, Γιάννης Δασκαλογιάννης, αφού είναι αναγκαίο να προηγηθεί αντίστοιχη έκδοση απόφασης από την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Επομένως επιβεβαιώνεται πλήρως για τις επιφυλάξεις του ο Μανούσος Βολουδάκης ο οποίος είχε επισημάνει ότι η κρατική χρηματοδότηση θα προκαλέσει τις ενστάσεις της αρμόδιας διεύθυνσης της Ε.Ε.

Εκτιμάται, ότι το συγκεκριμένο ζήτημα «παγώνει» το έργο για δύο τουλάχιστον μήνες.

Το έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης

Σε έγγραφο που έχει αναρτηθεί στο πρόγραμμα «Διαύγεια» του υπουργείου Ανάπτυξης με ημερομηνία 19 Ιανουαρίου, ο αρμόδιος υφυπουργός Θάνος Μωραΐτης υπογράφει την απόφαση για τον συντονισμό της εφαρμογής του επιχειρησιακού προγράμματος.

Στο έγγραφο γίνεται σαφές ότι εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση των 110εκ. ευρώ, υπό την  προϋπόθεση ότι πριν από την έκδοση της απόφασης για την δημοπράτηση του έργου, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης της σχετικής μεμονωμένης ενίσχυσης από την Γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής ένωσης.

Επομένως, η δημοπράτηση η οποία προσδιορίζεται χρονικά το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί κανονικά, ωστόσο είναι άγνωστη η ημερομηνία που θα ανοίξουν οι προσφορές.

Το αεροδρόμιο Χανίων και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδας

Να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο Απρίλιο πηγές από τον χώρο των κατασκευαστικών εταιριών, διέρρεαν ότι η αντιπρόταση των ενδιαφερομένων σχημάτων συμπεριλάμβανε τον όρο, εκτός της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδας, την παράλληλη εκμετάλλευση της λειτουργίας τόσο του αεροδρομίου Χανίων όσο και πιθανότατα αυτό της Σητείας.

Ανάγκη ανάληψης πολιτικής πρωτοβουλίας

Δεδομένης της σπουδαιότητας του έργου αλλά και της μοναδικής δυνατότητας χρηματοδότησής του σε περίοδο τεράστιας οικονομικής κρίσης, επιτακτική προβάλει η ανάγκη να πεισθεί με ουσιαστικά επιχειρήματα από Ελληνικής πλευράς η αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε. για την κατ’ εξαίρεση έγκριση του έργου.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελληνικής πλευράς είναι ότι ο αερολιμένας Χανίων, Γιάννης Δασκαλογιάννης, λειτουργεί παράλληλα και ως στρατιωτικό αεροδρόμιο για τις Νατοϊκές και Αμερικανικές επιχειρήσεις αλλά και τις διεθνείς και Ευρωπαϊκές αεροπορικές ασκήσεις που πραγματοποιούνται συνέχεια.

Ως εκ τούτου κρίνεται θέμα ζωτικής σημασίας ο εκσυγχρονισμός των υποδομών αλλά και η ανέγερση ενός νέου πύργου ελέγχου.

Επίσης τίποτα δεν αποκλείει να διερευνηθεί η πιθανότητα ανάληψης των έργων κατασκευής των αεροδρομίων της Κρήτης από μεγάλη έμπειρη στην κατασκευή και διαχείριση αεροδρομίων εταιρία, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη κατασκευή και δυναμική λειτουργία τους.

neatv.gr – M.Γ.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...