Ενημέρωση Βιρβιδάκη για την ολοκλήρωση του διαλόγου για το ΕΣΥ

Date:

Ο πρώην Δήμαρχος Χανίων και επικεφαλής του συνδυασμού  «Χανιά 21ος αιώνας» κ. Κυριάκος Βιρβιδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ολοκληρώθηκε ουσιαστικά ο διάλογος για την “Αναδιάταξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας” όπως είχε προσδιοριστεί  από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Ανδρεά Λοβέρδο. Στον διάλογο η Κεντρική Ένωση  Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.)   συμμετείχε με εκπροσώπους τους Ιατρούς : κ.Κυριάκο Βιρβιδάκη Μέλος του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και κ.Παναγιώτη Ευσταθίου τ.Διοικητή  του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας. Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τα αποτελέσματα του διάλογου από το Υπουργείο  Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Η ΚΕΔΚΕ δια των εκπροσώπων της κατέθεσε ολοκληρωμένο Υπόμνημα στα πλαίσια του διαλόγου για την “Αναδιάρθρωση Νοσοκομείων Εθνικού Συστήματος Υγείας” το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Μετά από 28 χρόνια από την ψήφιση του Ιδρυτικού Νόμου του ΕΣΥ (1397/83) παρουσιάζεται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης πρόταση εξορθολογισμού του με σχέδιο «αναδιάρθρωσης – αναβάθμισης» των Νοσοκομείων του συστήματος χωρίς να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν τρεις βασικές παράμετροι:

1)    Δεν έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη από τον «Καλλικράτη» ανάπτυξη του Τομέα Υγείας της Περιφέρειας και η παραχώρηση των σχετικών αρμοδιοτήτων από του Υπουργείο Υγείας σε αυτήν.

2)    Δεν έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ). (Δημόσιες δομές ΠΦΥ, οργάνωση ΠΦΥ στα αστικά κέντρα, διορισμός οικογενειακών ιατρών, ιατρών εργασίας, σχολική υγιεινή, γηριατρική κλπ).

3)    Δεν έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός κάλυψης των ασφαλισμένων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ενοποίηση των κλάδων του ΙΚΑ, του ΟΠΑΔ, του ΟΑΕΕ και του ΟΓΑ) (85% έως 90% των πολιτών) με αποτέλεσμα οι ασφαλιζόμενοι να αναζητούν και να επιβαρύνουν τις υπηρεσίες κυρίως του ΕΣΥ. (Σημειωτέον ότι ο ΕΟΠΥΥ χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από 0,6% του ΑΕΠ που προβλέπει ο νόμος 3918/11).

Επιχειρησιακά Σχέδια Δια την 1η και 2η Υγειονομική Περιφέρεια

Η ανάπτυξη των Επιχειρησιακών Σχεδίων που αφορούσαν την 1η και 2η Υγειονομική Περιφέρεια ήταν δύο προτάσεις αντιδιαμετρικώς αντίθετες με αποτέλεσμα οι παρευρισκόμενοι φορείς να μη γνωρίζουν ποια είναι η κύρια πρόταση του Υπουργείου Υγείας. …

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η εφαρμογή οιουδήποτε Επιχειρησιακού Σχεδιασμού σε όλες τις Υγειονομικές Περιφέρειες της Επικράτειας πρέπει να προβλέψει τα παρακάτω:

1)    Ανάπτυξη και λειτουργία με νομικό πλαίσιο αυτόνομων Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και στελέχωση αυτών με ιατρούς που κατέχουν την ειδικότητα της Επείγουσας Ιατρικής (η ειδικότητα πρέπει να νομοθετηθεί – δεν υπάρχει καν πρόταση στο ΚΕΣΥ)

2)    Συμμετοχή του ΕΚΑΒ στη φάση του Σχεδιασμού και της Υλοποίησης της Αναδιάρθρωσης των Νοσοκομείων του ΕΣΥ. Αξίζει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη την παρουσία του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού δεν υπήρξε αναφορά ούτε συμμετοχή του ΕΚΑΒ.

3)    Δεν πρέπει να αλλάξει το σύστημα της Εναλλασσόμενης Καθημερινής Εφημερίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (Νόμος 740/2005) καθ’ ότι έχουν εκτιμηθεί οι ομάδες των Νοσοκομείων χωροχρονικά και όχι χωροταξικά, με πλήρη κάλυψη όλων των ειδικοτήτων (πλήρης επιτυχία του συστήματος)

4)    Η πρόταση «εφημερία κατά τομέα» είναι ανεδαφική και επικίνδυνη καθ’ ότι πουθενά στον κόσμο δεν εφημερεύει ιατρός στον Παθολογικό ή Χειρουργικό Τομέα καλύπτοντας όλες τις ειδικότητες, αλλά ιατρός ανά ειδικότητα (π.χ. εφημερεύων ορθοπαιδικός, εφημερεύων γυναικολόγος κλπ).

Η πρόταση του κ. Η. Μόσιαλου στην «Ενδιάμεση Έκθεση των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων του Τομέα Υγείας» για «καθορισμό ειδικοτήτων που θα πρέπει να είναι σε ενεργό εφημερία και ειδικότητα» και ότι «το ζητούμενο είναι ένα σύστημα εφημεριών αποτελεσματικό το οποίο ταυτόχρονα να συμβάλλει στην εξοικονόμηση κονδυλίων και ανθρωπίνων πόρων…» είναι ορθή.

5)    Η μείωση των Διοικητών των Νοσοκομείων και των Δ.Σ. αυτών είναι ορθή, με δύο  μόνον σοβαρές προϋποθέσεις, α) η επιλογή των πρέπει να είναι αξιοκρατική και β) η εκπαίδευση αυτών σε θέματα Διαχείρισης Κρίσεων, Οικονομικών Υγείας κλπ πρέπει να είναι συνεχής και αυστηρά ελεγχόμενη. (Μία αποτυχία ενός Διοικητού Νοσοκομείου σήμερα επιφέρει συγκεκριμένο κόστος λειτουργίας, φανταστείτε την αποτυχία ενός Διοικητού κύκλου 6 Νοσοκομείων τί κόστος θα έχει!!)

6)    Πρέπει να προβλεφθεί χρόνος διορθωτικών κινήσεων κατά τη διάρκεια εφαρμογής του οποιουδήποτε Επιχειρησιακού Σχεδίου επιλεγεί.

7)    Η εφαρμογή του συνολικού σχεδιασμού της «αναδιάρθρωσης των νοσοκομείων του ΕΣΥ» άνευ πιλοτικής φάσεως και στο διάστημα των έξι μηνών όπως έχει αναφερθεί στις συσκέψεις θα είναι καταστροφική και απώλεια της ορθής βασικής ιδέας περί περιορισμού των δαπανών υγείας και της ορθολογικής διαλειτουργικότητας του συστήματος.

8)    Η ανάπτυξη ενός ορθού Επιχειρησιακού Σχεδιασμού με διορθωτικές κινήσεις, πιλοτική φάση, αυστηρά αξιοκρατική επιλογή και εκπαίδευση Διοικητών εκτιμάται ότι πρέπει να γίνει στο πλαίσιο μιας πενταετίας. (Η πρόταση είναι σύμφωνη με την άποψη του καθηγητή κ. Η. Μόσιαλου, επικεφαλής της ανεξάρτητης ομάδα εργασίας ειδικών εμπειρογνωμόνων στον τομέα της υγείας)

9)    Η ενοποίηση κλινικών ιδίας ειδικότητος εντός των νοσοκομείων είναι ορθή, εφόσον προβλεφθεί το νομικό πλαίσιο για την επιλογή του διευθυντού της Νέας Κλινικής (προσοχή στην αξιοκρατική επιλογή λόγω της υπάρξεως του πολυδιευθυντικού συστήματος)

10)     Η ανάπτυξη υπερεξειδικευμένων κέντρων σε όλη την περιφέρεια θα δώσει οικονομία κλίμακος και ιατρική αξιοπιστία με την προϋπόθεση της ορθής χωροταξικής κατανομής.

11)     Η επικαιροποίηση και ανανέωση των Οργανισμών των Νοσοκομείων πρέπει να προηγηθεί της εφαρμογής του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού αναδιάρθρωσης αυτών

12)     Η ύπαρξη πλέον των 30 νοσοκομείων ειδικού καθεστώτος σε όλη την επικράτεια αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα προβλήματα στην ανάπτυξη ενός Πανελλήνιου Επιχειρησιακού Σχεδίου. Πρέπει να προηγηθούν το συντομότερο Υπουργικές αποφάσεις ή άλλες νομικές τροποποιήσεις ώστε πριν την εφαρμογή της λειτουργίας των κύκλων των νοσοκομείων να έχουν λυθεί τα παραπάνω προβλήματα.

Εξ αυτού συμπεραίνεται ότι η πιλοτική φάση θα μπορούσε να αρχίσει με κύκλους νοσοκομείων στους οποίους δεν εντάσσονται Νοσοκομεία ειδικού καθεστώτος.

13)     Σε όλους τους σχεδιασμούς και των 7 ΥΠΕ θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν τα Επιχειρησιακά Σχέδια του ΕΚΕΠΥ για την αντιμετώπιση και τη διαχείριση των εκτάκτων καταστάσεων

Α) Σχέδιο «Φιλοκτήτης»,

Β) Σχέδιο «Περσέας»,

Γ) Σχέδιο «Άρτεμις» και

Δ) Σχέδιο «Σώστρατος».

Θα υπάρξει πλήρης αποτυχία του συστήματος με καταστροφικές συνέπειες αν δεν ληφθούν υπόψιν τα παραπάνω σχέδια (στις παρουσιαζόμενες εισηγήσεις δεν υπάρχει καν αναφορά γι’ αυτά όπως επίσης δεν συμμετείχε το ΕΚΕΠΥ)».

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...