«Γράμμα στους γονείς»: Οι Δάσκαλοι και οι Νηπιαγωγοί των Χανίων απευθύνονται προς τους γονείς για τους πρόσφυγες

Date:

Με ανακοίνωση – «γράμμα προς τους γονείς» ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών ν. Χανίων αναφέρεται στην έλευση των προσφύγων στην Κρήτη αλλά και στην ένταξη των προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία.

Γράφει ο Σύλλογος:

Ως  εκπαιδευτικοί λειτουργοί της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και ως εργαζόμενοι  θεωρούμε τους πρόσφυγες που πρόκειται να εγκατασταθούν στην Κρήτη, καλοδεχούμενους χωρίς «ναι μεν αλλά».

Είναι άνθρωποι που χωρίς να έχουν την παραμικρή δυνατότητα επιλογής εγκατέλειψαν τα σπίτια και τις πόλεις τους κυνηγημένοι από τους πολέμους, τις στρατιωτικές επεμβάσεις και την ακραία φτώχεια και γι’ αυτό η ανθρωπιά μας, μάς επιβάλλει να τους υποδεχτούμε.

Δεν ξεχνούμε ότι η Συρία, από την οποία προέρχεται η πλειοψηφία από αυτούς, είναι μια χώρα όπου μωρά παιδιά θάβονται κάτω από τα ερείπια των βομβαρδισμένων σπιτιών τους. Δεν ξεχνούμε ότι για να βρεθούν στην Ευρώπη αναγκάστηκαν να διαβούν ανυπέρβλητα εμπόδια, να πληρώσουν υπέρογκα ποσά σε διακινητές, να υπερπηδήσουν φράχτες και συρματοπλέγματα, να διασχίσουν τα νερά του Αιγαίου με σαπιοκάραβα και φουσκωτές βάρκες. Δεν ξεχνούμε πόσοι από αυτούς χάθηκαν σ την προσπάθεια να βρουν καταφύγιο και  πόσα παιδιά πάγωσαν στις αγκαλιές των γονιών τους όταν βρέθηκαν μέσα στο νερό. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι η Κρήτη θα αποτελέσει ένα ακόμη φράχτη για αυτούς.

Στους ανθρώπους αυτούς βλέπουμε τα βάσανα των δικών μας προγόνων που έγιναν πρόσφυγες και μετανάστες σε όλη τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Βλέπουμε όμως και τα δικά μας βάσανα. Τα δικά μας σπίτια, σχολειά, νοσοκομεία, συντάξεις, μισθοί, δουλειές, δικαιώματα δεν βομβαρδίζονται από βόμβες, όμως καταστρέφονται καθημερινά από τα μνημόνια. Αυτοί μάλιστα που επέβαλαν μνημόνια σε μας  είναι αυτοί που βομβαρδίζουν τη Μέση Ανατολή και είναι αυτοί που υψώνουν φράχτες στα χερσαία και θαλάσσια σύνορα της Ευρώπης.

Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ακώλυτη πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, ανεξάρτητα από την καταγωγή, το χρώμα του δέρματος, το φύλο, το είδος της οικογένειας στην οποία ανήκουν, τις σωματικές ή πνευματικές ικανότητες τους. Το καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση ισχύει και για τα παιδιά των προσφύγων.  Κανείς δεν μπορεί να τους το αφαιρέσει. Οφείλουμε όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διαφυλάξουμε τα σχολεία μας από λογικές αποκλεισμών. Δεν μπορεί το σχολείο να λειτουργεί με λογικές «απαρτχάιντ» – σχολείο «μόνο για λευκούς». Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο ελληνικό σχολείο να υπάρξουν στιγμές όπως αυτές  που εξελίσσονταν στον αμερικανικό νότο όπου στη δεκαετία του ’50 υποδέχονταν τους εξάχρονους μαύρους μαθητές, που διεκδικούσαν την ισότιμη πρόσβασή τους στο σχολείο, με φέρετρα. Μπορεί κανείς μας να φανταστεί πόσο εφιαλτικό θα ήταν ένα σχολείο που θα έκανε αποκλεισμούς, για παράδειγμα, σε ανάπηρα παιδιά; Ένα τέτοιο σχολείο δεν απέχει και πολύ από ένα σχολείο που αποκλείει προσφυγόπουλα. Τέτοια ήταν τα σχολεία της ναζιστικής Γερμανίας που έβγαλαν τη νεολαία που ματοκύλισε τον κόσμο.

Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια φοιτούν παιδιά με καταγωγή από άλλες χώρες. Στα σχολεία μάλιστα της Νέας Χώρας φοίτησαν την τελευταία τριετία και παιδιά προσφύγων από τη Συρία. Το γεγονός αυτό, όχι μόνο δεν κατάστρεψε το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά αντίθετα το εμπλούτισε με τις εμπειρίες, τις γνώσεις και τις εικόνες μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που σχολεία, ιδίως σε χωριά, άνοιξαν και γέμισαν ξανά εξαιτίας αυτών των μαθητών. Οι τάξεις υποδοχής που λειτούργησαν τα τελευταία είκοσι χρόνια μπορούν σε μεγάλο βαθμό να καλύψουν την έλλειψη κατανόησης της γλώσσας και αν ομογενοποιήσουν τις γλωσσικά τις τάξεις.

Αν κάτι κατάστρεψε το δημόσιο σχολείο, αυτό ήταν η υποχρηματοδότηση, η έλλειψη διορισμών εκπαιδευτικών, οι ιδιωτικοποιήσεις δομών, η έλλειψη δημοκρατικού ελέγχου από τους λειτουργούς του. Αποκλειστικοί υπεύθυνοι είναι όσοι κυβέρνησαν και χάραξαν εκπαιδευτικές πολιτικές, που εδώ και δεκαετίες προσπαθούν να φορτώσουν το κόστος της εκπαίδευσης στους εργαζόμενους γονείς και να μετατρέψουν την εκπαίδευση από δημόσιο αγαθό, σε πεδίο κερδοφορίας για λίγους.  Με ευθύνη όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν πέσει στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών, κάτω από το 2% του προϋπολογισμού. Αντίθετα, οι δαπάνες για τους τραπεζίτες, για φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο, για εξοπλισμούς  έχουν αυξηθεί.  Γι’ αυτό τα σχολικά κτήρια έχουν μετατραπεί σε ερείπια. Γι’ αυτό υπάρχουν σχολεία που κάνουν μάθημα ακόμη σε κοντέινερ. Γι’ αυτό έχουμε κάθε χρονιά κενά σε προσωπικό και λίγα χρόνια πριν κάναμε μαθήματα χωρίς βιβλία αλλά με φωτοτυπίες.  Γι’ αυτό είσαι αναγκασμένος/η να πληρώνεις για φροντιστήρια, για ξένες γλώσσες, για αθλητικές δραστηριότητες ως και για το χαρτί φωτοτυπίας.

Αγαπητέ φίλε γονέα, η κατάντια του εκπαιδευτικού μας συστήματος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για αποκλεισμούς. Η λογική που λέει ότι αν μπουν τα προσφυγόπουλα στα σχολεία θα χειροτερέψουν τα πράγματα είναι ακραία ρατσιστική. Δεν είναι δυνατόν να θεωρήσουμε ως υπεύθυνους για την κρίση της εκπαίδευσης  5 ή 10 μαθητές περισσότερους που θα φοιτήσουν σε ένα σχολείο. Αν δηλαδή εγγράφονταν σε ένα σχολείο την επόμενη χρονιά 20 περισσότερα παιδιά ντόπιων θα έπρεπε να ξεσηκωθούμε λέγοντας ότι δεν χωράνε; Η λογική του «ας φτιάξουν πρώτα τα θέματα του σχολείου και μετά να έρθουν» είναι αν όχι αδιέξοδη, τουλάχιστον υποκριτική. Είναι η ίδια με αυτή που εσύ υφίστασαι καθημερινά όταν σου λένε ότι «περισσεύεις» από τη δουλειά σου και γι’ αυτό πρέπει να σε απολύσουν. Όταν σου λένε ότι «περισσεύεις» από το ασφαλιστικό σύστημα και γι’ αυτό πρέπει να σου κόψουν τη σύνταξη και πρέπει να δουλεύεις παραπάνω χρόνια, όταν λένε στους νέους μας ότι «δεν χωράτε» στη χώρα και πρέπει να αναζητήσετε δουλειά αλλού.

Σου λένε ότι τα παιδιά μας κινδυνεύουν από αρρώστιες γιατί τα προσφυγόπουλα δεν είναι εμβολιασμένα. Όμως όπως βεβαιώνουν με επιστημονικό τρόπο οι γιατροί και ιατρικοί σύλλογοι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Ασθένειες όπως η ελονοσία, που λένε κάποιοι ότι θα κολλήσουμε, δεν μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και άλλωστε δεν έχουν υπάρξει τέτοια περιστατικά. Εξαιτίας των μνημονιακών περικοπών έχουν σταματήσει να εμβολιάζονται και τα παιδιά των Ελλήνων. Τι θα πρέπει, δηλαδή, να απαγορεύσουμε και σε αυτά τα παιδιά να πάνε σχολείο; Υγειονομικές βόμβες δεν δημιουργούνται όταν στο δίπλα το θρανίο κάθεται ένα παιδί με σκουρότερο δέρμα ή ένα παιδί που φοράει μαντήλα. Υγειονομικές βόμβες δημιουργούνται με τις πολιτικές των μνημονίων. Όταν κλείνουν νοσοκομεία, όταν αφήνονται οι δομές δημόσιας υγείας  χωρίς προσωπικό και υλικά. Σκέψου πριν υιοθετήσεις τέτοια επιχειρήματα σε τι σχολείο θέλεις να πηγαίνουν τα παιδιά σου. Σε αυτό που διδάσκει επιστημονική γνώση ή στο σχολείο των προκαταλήψεων και του φόβου.  Η ασθένεια του ρατσισμού είναι πολύ χειρότερη και πολύ πιο μεταδοτική.

Ο σύλλογός μας όπως και όλο το συνδικαλιστικό κίνημα στην εκπαίδευση παλεύει για:

Δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών

Ενάντια στις περικοπές, τις μαζικές ελλείψεις εκπαιδευτικών, σχολικών κτιρίων

Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία

Μείωση των μαθητών ανά τάξη

Επέκταση του δημόσιου σχολείου με ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο με υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά

Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη, με πλήρεις υποστηρικτικές δομές, για την ειδική αγωγή, τάξεις ένταξης, τάξεις υποδοχής.

Υπεράσπιση του δημόσιου συστήματος υγείας, σε συντονισμό με τα συνδικάτα των υγειονομικών, για εμβολιασμούς όλων των παιδιών.

Σε αυτόν τον αγώνα σε θέλουμε δίπλα μας και όχι απέναντί μας να κλείνεις με λουκέτα τα σχολεία εξυπηρετώντας στόχους και σκοπούς που  δεν έχουν σχέση με την Παιδεία και απειλούν να διαλύσουν ακόμη και ότι έχουν αφήσει τα μνημόνια όρθιο.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...