Όλοι, πλέον, έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στην Hellenic Seaways, μετά και την πώληση του μετοχικού πακέτου που είχε η ΝΕΛ στη συγκεκριμένη εταιρεία. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή επιχείρηση, γιατί όλοι περιμένουν να ξεκαθαρίσουν οι μετοχικές ισορροπίες.
Στην εταιρεία υπάρχουν δύο μεγαλομέτοχοι. Στη φάση αυτή συνυπάρχουν ο Εναμουέλε Γκριμάλντι και ο Γιάννης Σ.Βαρδινογιάννης. Ο ιταλός, μέσω των Μινωϊκών, κατέχει το 33,4% και η Sea Star, όπου ενεργό ρόλο διαδραματίζει ο έλληνας επιχειρηματίας, το 34,7%.Στο ποσοστό αυτό θα προστεθεί τα επόμενες ημέρες και το πάλαι ποτέ ποσοστό της ΝΕΛ το οποίο αγόρασαν μεγαλομέτοχοι της Sea Star οι οποίοι θα το πουλήσουν στη Sea Star.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πλευρά Γκριμάλντι, στη φάση αυτή τουλάχιστον, δεν ενδιαφέρεται να εμπλακεί ενεργά στην εταιρεία. Εάν όμως αποφασίσει να πουλήσει , αυτό μπορεί να το κάνει μόνο η Minoan στην οποία είναι μεγαλομέτοχος ο ιταλός, με έγκριση της Γ.Σ. Τότε η Sea Star θα είναι έτοιμη να καταθέσει προσφορά. Σενάρια θέλουν να υπάρχει και μία άτυπη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, αλλά αυτό το σενάριο δεν επιβεβαιώνεται από κανέναν.
Η Sea Star είχε αγόρασε από τον Όμιλο Λασκαρίδη τις συμμετοχές του σε Μινωικές Γραμμές και Hellenic Seaways και πιο συγκεκριμένα το 26,05% των Μινωικών Γραμμών έναντι 5 ευρώ ανά μετοχή και το 34,70% της Hellenic Seaways έναντι 5,75 ευρώ ανά μετοχή. Το συνολικό τίμημα για τις εν λόγω εξαγορές ανήλθε στα 249,6 εκατ. ευρώ και καλύφθηκε με τραπεζικό δανεισμό.
Ο Ε.Γκριμάλντι δεν θα δεχθεί, ακόμη και σε άσκηση επί χάρτου να πουλήσει το ποσοστό που έχει στην ΗSW-πάντοτε μέσω των Μινωϊκών- λιγότερο από 5,75 ευρώ, αφού τόσο είχε αγοράσει η Sea Star από τον Όμιλο Λασκαρίδη. Το τίμημα το οποίο θα πρέπει να καταβάλει είτε η Sea Star είτε άλλος αγοραστής θα είναι υψηλότατο φθάνοντας τα 150 εκ. ευρώ.
Τα σενάρια για MIG
Από την άλλη πλευρά άρχισαν τα σενάρια σύμφωνα με τα οποία δεν αποκλείεται η MIG να θελήσει να αγοράσει την HSW κάνοντας προσφορά σε Όμιλο Γκριμάλντι και στη Sea Star. Μετά και την υπόθεση του ΟΤΕ , και την εισροή στα ταμεία της MIG ρευστού, χρηματιστηριακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι μόνο η Μarfin έχει την οικονομική επιφάνεια να κάνει την κατάλληλη προσφορά για την ΗSW και στη συνέχεια να τη συγχωνεύσει με την Blue Star Ferries.
Βέβαια το σενάριο αυτό για να γινόταν πραγματικότητα θα έπρεπε να είxε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αφού η MIG ελέγχει τη Blue Star που είναι ευθέως ανταγωνιστική με την HSW.