Πλαίσιο για την ενίσχυση του Τουρισμού στην Κρήτη

Date:

Στην δέσμη προτάσεων του Λευτέρη Αυγενάκη απαντά η αρμόδια Υφυπουργός κα. Α. Γκερέκου — Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες στήριξης του τουριστικού προϊόντος στην Κρήτη παραχωρεί εγγράφως η αρμόδια Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα. Α. Γκερέκου, απαντώντας σε συγκεκριμένη δέσμη προτάσεων του Βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, που κατέθεσε με κοινοβουλευτική του παρέμβαση με αρ. Πρωτ. 8255 από 30-3-2010.

Ειδικότερα, η αρμόδια Υφυπουργός, αναφέρει στο έγγραφό της με αρ. Πρωτ. ΥΠ.ΠΟ.Τ/ΓΡ.ΥΦ./Κ.Ε./748/258 από 23/4/2010 ότι: «η μείωση των φορολογικών συντελεστών ΦΠΑ, η δημιουργία Πανεπιστημιακής Σχολής Τουρισμού στην Κρήτη, η ίδρυση Τουριστικού Επιμελητηρίου, η ίδρυση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού και η παροχή κινήτρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, παρότι συνδέονται με την ανάπτυξη του τουρισμού, αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων με τα συναρμόδια Υπουργεία, καθώς δεν εμπίπτουν στις αποκλειστικές ρυθμιστικές αρμοδιότητες του Υπουργείου.

Επίσης, η ενίσχυση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού (Π.Υ.Τ) του Ε.Ο.Τ, που εξυπηρετούν το σύστημα ελέγχου και αδειοδότησης των τουριστικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών, αποτελεί ένα θέμα που εξετάζουμε κατά προτεραιότητα».

Και συνεχίζει ότι:

«η στρατηγική του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού έχει σχεδιαστεί για την αναβάθμιση του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος, το άνοιγμα νέων αναδυόμενων αγορών, καθώς και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» και πως «ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής και των εναλλακτικών / ήπιων μορφών τουρισμού, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των τουριστικών μονάδων με καινοτόμες παρεμβάσεις, που θα βελτιώνουν την ενεργειακή και περιβαλλοντική τους απόδοση, διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στην αναπτυξιακή προσπάθεια που επιχειρείται».

Σχετικά με το πλαίσιο του ΕΣΠΑ, αναφέρεται ότι «οι εναλλακτικές/ήπιες μορφές τουρισμού, θα υλοποιηθούν κατά κύριο λόγο μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και των προγραμμάτων Αγροτουρισμού, τα οποία αφορούν τόσο ιδιωτικές, όσο και δημόσιες επενδύσεις. Αυτή την περίοδο αναμορφώνεται το πλαίσιο εφαρμογής του ΕΣΠΑ, ώστε να απλουστευθούν οι διαδικασίες του και να καταστεί αποτελεσματικό για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου της απορροφητικότητας των κοινοτικών κονδυλίων και της ανάπτυξης.

Τα τέσσερα μεγάλα προγράμματα ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, ολοκληρώνονται και Θα τεθούν πολύ σύντομα σε λειτουργία, προκειμένου να ενισχυθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα: «Πράσινος Τουρισμός», «Εναλλακτικός Τουρισμός», «Συνεργάζομαι και Καινοτομώ στον Τουρισμό» και «Εκσυγχρονίζομαι στον Τουρισμό», ενώ συμπληρώνεται ότι «η ενεργοποίηση των οικονομικών εργαλείων (αναπτυξιακός νόμος, ΕΣΠΑ, αγροτουρισμός κλπ), μέσω επενδύσεων που δεν αναλώνουν και δεν υποβαθμίζουν τους τουριστικούς πόρους, θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, στη συνολική ποιοτική αναβάθμιση των τουριστικών καταλυμάτων και στη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για τη στήριξη και ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος και στην Περιφέρεια Κρήτης, που διαθέτει πλούσια φυσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά».

Αναφορικά με την ενιαία προβολή και διαφήμιση του τοπικού τουριστικού προϊόντος, τονίζεται ότι «για την ενίσχυση της εναρμόνισης της προβολής των περιοχών της χώρας από τις Περιφέρειες, τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και τους Δήμους και λοιπούς φορείς του δημοσίου τομέα ελέγχει όλες τις δράσεις τουριστικής προβολής και παρέχει την σύμφωνη γνώμη του για την εξυπηρέτηση του παραπάνω στόχου» και επισημαίνει ότι «ενδεικτικά, για το 2010 έχουν λάβει τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου οι παρακάτω σχετικές δράσεις τουριστικής προβολής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης:

ΝΑ Ηρακλείου: α) Καταχώρηση στον τουριστικό οδηγό CRETA NEWS, β) δημιουργία τηλεοπτικού σποτ και προβολή του στα τοπικά κανάλια «Creta Chanel Τ.ν και «Κρήτη Τ.ν, γ) δημιουργία ραδιοφωνικού σποτ και μετάδοσή του στους σταθμούς ATHLETIC Radio 93.6fm, 9.84fm, Ράδιο Κρήτη, ALFA Radio Ηράκλειο, FRESH Radio 93.6fm, CITY FM 100, δ) διαφημιστικές καταχωρήσεις στις εφημερίδες «Πατρίδα, Μεσόγειος, Νέα Κρήτη, Τόλμη.

ΝΑ Λασιθίου: α) Συμμετοχή σε διαφημιστική καμπάνια στο πολυκατάστημα Harrods του Λονδίνου β) επανεκτύπωση του χάρτη της Κρήτης και του Θεματικού εντύπου Φυσιολατρικές διαδρομές.

ΝΑ Ρεθύμνου: α) Διαφημιστική καταχώρηση στο περιοδικό GREECE 2010 β) παραγωγή και χρήση εντύπου «ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ – Εκδρομές – Κρουαζιέρες – Περίπατοι», στην αγγλική, γαλλική και γερμανική γλώσσα.

ΝΑ Χανίων: α) παραγωγή και χρήση του εντύπου «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ» σε Ευρωπαϊκές γλώσσες β) παραγωγή του Τουριστικού Οδηγού “GREECE-CRETE/ΧΑΝΙΑ-CHANIA».

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...