Προτάσεις-Δεσμεύσεις συνδυασμού “Χανιά – Ο Δήμος μας Αλλάζει” για το Τουρισμό στο νέο Δήμο Χανίων

Date:

«Η βελτίωση της – ελλιπής σήμερα – σήμανσης των δρόμων, αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, η δημιουργία καταδυτικού πάρκου στη θαλάσσια περιοχή του Ακρωτηρίου, η κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής στο κόλπο της Σούδας, η ενεργοποίηση της επισκεψιμότητας της νησίδας «Θοδωρού» στην Αγ. Μαρίνα, η αναβάθμιση του Δημοτικού Γραφείου Τουριστικής Πληροφόρησης, η δημιουργία Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού και η κατασκευή νέων ηλεκτρονικά εξοπλισμένων Τουριστικών Περιπτέρων Πληροφόρησης (info kiosks) των επισκεπτών», αποτελούν ορισμένες από τις βασικές προτάσεις-δεσμεύσεις του συνδυασμού “Χανιά – Ο Δήμος μας Αλλάζει” για το Τουρισμό, που παρουσιάστηκαν τη Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου σε ειδική θεματική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων, με αφορμή και τη Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού (27 Σεπτεμβρίου).

Στην ημερίδα, που διεξήχθει σε μία κατάμεστη από κόσμο, αίθουσα, παρουσία του υπ. Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρου Αρναουτάκη και εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου του Ν. Χανίων, ο υπ. Δήμαρχος Χανίων, Μανώλης Σκουλάκης παρουσίασε το πρόγραμμα του συνδυασμού του για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στο νέο Δήμο Χανίων, ενώ έγινε μία εμπεριστατωμένη παρουσίαση των προβλημάτων αλλά και των λύσεων που προτείνονται. Ομιλητές στην ημερίδα ήταν οι κ.κ. Σπ. Δανέλλης, Ευρωβουλευτής, Ν. Σκουλάς, πρ. Υπουργός Τουρισμού, Καθηγητής Κ. Ζοπουνίδης, Δ/ντής του εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και Δρ. Γ. Μπαουράκης, Συντονιστής Σπουδών και Έρευνας του ΜΑΙΧ.

Μ. Σκουλάκης: “Ανάδειξη & προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής του νέου Δήμου”

Στην τοποθέτηση του ο κ. Σκουλάκης τόνισε πως «ο νέος Δήμος Χανίων διαθέτει υψηλούς τουριστικούς πόρους, ποιοτικές υποδομές και συγκριτικά πλεονεκτήματα» προσθέτοντας ότι «στόχος και όραμα μας είναι να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής του νέου Δήμου, με κύρια εστίαση στο φυσικό και πολιτιστικό μας περιβάλλον, προβάλλοντας το Δήμο μας, ως ιδανικό ταξιδιωτικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου και προσφέροντας υπηρεσίες για όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός, ο θρησκευτικός, ο γαστρονομικός, ο συνεδριακός, ο αθλητικός, ο καταδυτικός, ο εκπαιδευτικός-μαθητικός τουρισμός και ο τουρισμός κρουαζιέρας».

Παράλληλα, ο κ. Σκουλάκης αναφέρθηκε σε μια σειρά κρισιμων θεμάτων, τα οποία παραμένουν στάσιμα όλα αυτά τα χρόνια (χωροταξικό-χρήσεις γης, βελτίωση υποδομών από και προς τις πύλες εισόδου και εξόδου των επισκεπτών, ολοκλήρωση Κόμβου Μουρνιών και ανισόπεδου κόμβου Αγίας Μαρίνας, επέκταση αεροδρομίου Χανίων, ολοκλήρωση χερσαίων έργων λιμένα Σούδας, ανάδειξη και προστασία Παλαιάς Πόλης και των τειχών αυτής καθώς και του Ενετικού Λιμένα των Χανίων, κ.α.), που συνδέονται – άμεσα ή έμμεσα – με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας και τα οποία όπως τόνισε «πρέπει να να διεκδικησουμε τεκμηριωμένα, συντονισμένα και μεθοδικά, την επίλυση τους ή τουλάχιστον τη δρομολόγηση τους, μέσα απο εθνικές και ευρωπαικές πηγές χρηματοδότησης».

Σ. Δανέλλης: “Ενσωμάτωση της τοπικής κληρονομιάς & της πολιτιστικής ταυτότητας στο συνολικό τουριστικό προϊόν”

Στα χαρακτηριστικά του τουρισμού στην Ελλάδα και στην ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική για τον τουρισμό αναφέρθηκε εκτενώς ο ευρωβουλευτής κ. Δανέλλης. «Οι πολιτιστικές και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας πρέπει να καταστούν τα κύρια στοιχεία ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος» ανέφερε για να προσθέσει ότι «κύρια κατεύθυνση, πρέπει να είναι η ανάδειξη της ιδιαιτερότητας του τόπου μας και όχι η μαζικότητα, η επωνυμία και όχι η ανωνυμία του τουριστικού προϊόντος, η ποιοτικά διαφοροποιημένη προσφορά και όχι η ποσοτική – βιομηχανική προσφορά τουριστικού προϊόντος».

Όσον αφορά τον ευρωπαϊκό τουρισμό, ο κ. Δανέλης υποστήριξε ότι «για να ανταπεξέλθει στη μεγάλη κρίση που περνάμε, καλείται να εξελιχθεί» ενώ παρουσίασε τις αρχές και τους άξονες της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής, η οποία μετά τη Συνθήκη της Λισσαβόνας διαμορφώθηκε ως ενιαία πολιτική για το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ν. Σκουλάς: “Μετάβαση από τον μαζικό στο θεματικόo-εναλλακτικό τουρισμό”

Την «ανάγκη μετάβασης από τον μαζικό παραθεριστικό εποχικό τουρισμό στον θεματικό εναλλακτικό τουρισμό» υπογράμμισε ο πρ. υπουργός Τουρισμού, κ. Σκουλάς, ο οποίος ανέφερε πως «το παραδοσιακό και κορεσμένο προϊόν της παραλίας, του ήλιου και της θάλασσας που παρέχουμε δεν πουλάει πια. Στόχος είναι η προώθηση νέων προϊόντων και υπηρεσιών για πιο απαιτητικούς τουρίστες» αφού όπως σημείωσε «οι ανταγωνιστές μας μπορούν να προσφέρουν το ίδιο προϊόν αλλά με πολύ χαμηλότερη τιμή». Αναφερόμενος στο ζήτημα της τουριστικής προβολής της Κρήτης, τόνισε την ανάγκη να υπάρξει μια ενιαία στρατηγική σε επίπεδο περιφέρειας λέγοντας ότι  «έχουμε μια χρυσή ευκαιρία από τη νέα διοίκηση και αυτοδιοίκηση για να αντιμετωπίσουμε την Κρήτη ως μία ενιαία αγορά και οικονομία. Ο ξένος ξέρει την Κρήτη, όχι τα χωριά της» ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «ο τουρισμός δεν είναι αυτοτελής τομέας αλλά βρίσκεται σε αλληλεξάρτηση με τον πολιτισμό.

Γ. Μπαουράκης & Κ. Ζοπουνίδης: «Στροφή στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού»

Τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας για την υπάρχουσα κατάσταση του τουρισμού της Κρήτης παρουσίασαν ο Δρ. Γ. Μπαουράκης, συντονιστής Σπουδών και Έρευνας του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με τον Κ. Ζοπουνίδη, καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης, ο οποίος ήταν και συντονιστής της εκδήλωσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το κλίμα, η φυσική ομορφιά και η κρητική κουζίνα παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην επιλογή του τελικού προορισμού για τις διακοπές του αλλοδαπού τουρίστα. Αντίθετα, τα σημαντικότερα παράπονα από τους τουρίστες αφορούν τη σχεδόν ανύπαρκτη σήμανση, τη τραγική κατάσταση του οδικού δικτύου, την έλλειψη καθαριότητας και πλημμελούς προστασίας του περιβάλλοντος, η ανεπαρκής δημόσια συγκοινωνία κ.α. Τέλος από την έρευνα προέκυψε ότι λόγω της οικονομικής κρίσης υπήρξε ένας σημαντικός περιορισμός δαπανών (το 41,3% ξόδεψε φέτος πολύ λιγότερα, μείωση δαπανών κατά 7%) από τους επισκέπτες, γεγονός που μεταφράζεται σε απώλεια εισοδήματος για τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον τουρισμό. Θέμα συζήτησης αποτέλεσε επίσης και το γεγονός ότι τα ποσοστά των ενδιαφερόντων για τον εναλλακτικό τουρισμό είναι ιδιαίτερα υψηλά (Πολιτισμικός 59,20%, Φυσιολατρικοί 53,3%, Συνεδριακός 50%).

Δεσμεύσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού στο νέο Δήμο Χανίων

  1. βελτίωση της  σήμανσης των δρόμων, αρχαιολογικών χώρων, αξιοθέατων και μνημείων.
  2. αναβάθμιση Δημοτικού Γραφείου Τουριστικής Πληροφόρησης με τη μεταφορά του σε χώρο που θα καλύπτει τις ανάγκες πληροφόρησης και ενημέρωσης των επισκεπτών του νέου Δήμου.
  3. δημιουργία Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού με στόχο την αύξηση των συνεδριακών εκδηλώσεων-ημερίδων και των εταιρικών ταξιδιών-ταξιδιών κινήτρων στο Ν. Χανίων, μέσα από τον συντονισμό δράσεων των τοπικών φορέων, την ενημέρωση των εμπλεκομένων στην συνεδριακή διαδικασία, την ανάληψη και υλοποίηση εθνικών ή κοινοτικών προγραμμάτων, αξιοποιώντας την υπάρχουσα δημόσια συνεδριακή υποδομή.
  4. συνέχιση της λειτουργίας του Γραφείου Πληροφόρησης Τουριστών στο αεροδρόμιο Χανίων ταυτόχρονα με τη δημιουργία 4 νέων ηλεκτρονικά εξοπλισμένων Τουριστικών Περιπτέρων Πληροφόρησης των επισκεπτών κατά τη θερινή περίοδο.
  5. διεκδίκηση αναβάθμισης του Γραφείου Τουρισμού του ΕΟΤ.
  6. υλοποίηση καταδυτικού πάρκου στη θαλάσσια περιοχή του Ακρωτηρίου, μεταξύ Αγίου Ονουφρίου και Καλαθά, σε συνεργασία με το Σύλλογο Χανίων «Φίλοι του Βυθού».
  7. ενεργοποίηση της επισκεψιμότητας της νησίδας «Θοδωρού» στην Αγ. Μαρίνα.
  8. κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής στο κόλπο της Σούδας.
  9. αξιοποίηση-αναβάθμιση της παραλίας Κλαδισού-Άπτερας και την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από τη πλατεία Τάλω έως την ακτή Παπανικολή.
  10. ενίσχυση της επιχειρηματικότητας του Τουρισμού, με προώθηση σχεδίων και δράσεων που αποσκοπούν στη ποιοτική αναβάθμιση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
  11. τη λεπτομερή καταγραφή των χαρακτηριστικών του τουριστικού προϊόντος και την εκπόνηση ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου τουριστικής προβολής όλων των περιοχών του νέου Δήμου των Χανίων.
  12. την ενίσχυση της τουριστικής προβολής του Δήμου αλλά και του Νομού μας – σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, με ιδιαίτερη στόχευση στη προσέλκυση νέων τουριστικών αγορών (π.χ. Ρωσίας).
  13. τη διαμόρφωση ειδικών προγραμμάτων τουριστικής προβολής κάθε περιοχής του νέου Δήμου στη βάση των τοπικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων, που θα απευθύνονται σε στοχευμένες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. ηλικιωμένοι, μαθητές, κ.α.), προωθώντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  14. τη διαδημοτική συνεργασία για την αποτελεσματικότερη τουριστική προβολή και διαφήμιση (τουριστικές εκθέσεις, κλπ) του νέου Δήμου.
  15. Την αξιοποίηση των ευρύτατα διαδεδομένων δικτύων κοινωνικής δικτύωσης (social media) (Facebook, κ.α.) και τη δημιουργία ειδικής ιστοσελίδας για την τουριστική προβολή του νέου Δήμου.
  16. τη διασύνδεση τουρισμού – πολιτισμού, με τη ποιοτική και ποσοτική αύξηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων (τουρισμός γεγονότων) σ’ όλες τις περιοχές του νέου Δήμου – και τις τέσσερις εποχές του χρόνου – με σκοπό την ενίσχυση και επιμήκυνση της τουριστικής προσέλκυσης.
  17. περαιτέρω ανάδειξη του Κρητικού διατροφικού προτύπου και τη διασύνδεση του με το τουριστικό προϊόν. Είναι αυτονόητη η στενή συνεργασία του νέου Δήμου Χανίων με την αιρετή Περιφέρεια Κρήτης, για τη περαιτέρω προώθηση του δικτύου πιστοποίησης της Κρητικής διατροφής («Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας») έτσι ώστε η Κρήτη, στο σύνολο της, να αξιοποιηθεί ως περιοχή γαστρονομικού τουρισμού.
  18. βελτίωση των συγκοινωνιακών συνδέσεων του Αεροδρομίου Χανίων με τη πόλη των Χανίων και με τον Βορειοδυτικό άξονα (από Σούδα έως Αγ. Μαρίνα) σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Χανίων.
  19. στενή συνεργασία με την Αστυνομία και το Λιμενικό για την ενίσχυση της τουριστικής αστυνόμευσης στα όρια του νέου Δήμου.
  20. αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινόμενου των αδέσποτων ζώων που πλήττει τα τελευταία χρόνια την εικόνα του τόπου μας στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...