Πρόταση σχεδίου προβολής του Νομού Χανιών στην Ελλάδα και το Εξωτερικό

Date:

Η «εικόνα» των Χανιών ως αναγνωρίσιμος τουριστικός προορισμός αλλά και ως τόπος με ιδιαίτερο φυσικό πλούτο, μοναδικούς ανθρώπους και σημαντική ιστορία χτίσθηκε τα τελευταία 30 χρόνια, κυρίως μέσα από τον μαζικό τουρισμό με τρόπο ανοργάνωτο και απρογραμμάτιστο και εν πολλοίς τυχαίο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στηρίχθηκε κυρίως στην προβολή του «ήλιος και θάλασσα», σε συνδυασμό με την τοπική παράδοση ως ΄΄φολκλόρ΄΄ για τους Ευρωπαίους αλλά και για τους Έλληνες, μέσα από τις διαφημιστικές καμπανιές του Ε.Ο.Τ αλλά και ιδιωτικές πρωτοβουλίες με τρόπο ευκαιριακό ,αποσπασματικό , χωρίς συνοχή και συνέχεια αλλά και χωρίς να προβάλλονται τα ιδιαιτέρα τοπικά χαρακτηριστικά που αποτελούν και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα .

Είναι πλέον απολύτως σαφές για όλους τους εμπλεκομένους φορείς ότι η προβολή του Νομού πρέπει να γίνεται συγκροτημένα με έμφαση στις τοπικές ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά. Στη εισήγηση αυτή η τοπική ταυτότητα γίνεται αντιληπτή ως ενιαίο σύνολο που περιλαμβάνει το φυσικό τοπίο αλλά και το πολιτισμικό περιβάλλον(τοπικός πολιτισμός και λαογραφία),και συνδέεται άμεσα με την ιδιαίτερη και εξαιρετικά ποιοτική παραγωγή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων αλλά και την ζωή στην ύπαιθρο όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα στους αιώνες

Η πρόταση περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενιαίου πλαισίου προγραμματισμού και διαχείρισης των δράσεων [επιχειρησιακού σχεδίου ]που θα περιλαμβάνει τους τομείς της αγροτικής ανάπτυξης της τουριστικής προβολής αλλά και εκείνον του πολιτισμού ,που σε μεγάλο βαθμό βρίσκονται σε αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Για το λόγω αυτό δημιουργήθηκε Επιτροπή προβολής του νομού , υπό την προεδρία του Νομάρχη Χανίων, τη συμμετοχή των αντι νομαρχών ,της επιτροπής τουριστικής προβολής και της Αναπτυξιακής Νομού Χανιών .Α.Ε που στόχο έχει να συντονίσει της εμπλεκόμενες υπηρεσίες που συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή.

Στόχος είναι η ενίσχυση της θετικής αναγνωρισιμότητας του νομού καθώς και η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων . Η προβολή των χαρακτηριστικών εκείνων της ταυτότητας και της εικόνας μας που καθιστούν τα Χανιά ελκυστικό τουριστικό προορισμό για τους Έλληνες και τους ξένους επισκέπτες. Ο εξαιρετικός πλούτος του φυσικού περιβάλλοντος των ανθρώπων και του πολιτισμού μας προσφέρεται για πολλές και διαφορετικού προσανατολισμού τουριστικές δραστηριότητες και μπορεί να ικανοποιήσει κοινό διαφορετικών προτιμήσεων, εθνικοτήτων και κοινωνικών και οικονομικών ομάδων.

Επίσης μια από τις βασικές προτεραιότητες μας είναι η βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων και του παραγόμενου αποτελέσματος σε σχέση με του διαθεσίμους πόρους(οικονομικούς και ανθρωπίνους) την οικονομία κλίμακας, το κοινό προγραμματισμό, την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρωπινού δυναμικού. Η προβολή των τουριστικών υπηρεσιών, προϊόντων και εκδηλώσεων που προβάλλουν συνολικά το Νομό τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, μέσα από μια ενιαία αντίληψη των πραγματικών αναγκών της περιοχής μας, με τρόπο οργανωμένο, συντονισμένο και με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και επιχειρήσεων με τον τουρισμό.

Κεντρικές στρατηγικές επιλογές είναι:

  • Οι δράσεις στον τομέα της τουριστικής προβολής πρέπει να έχουν σε μεγάλο βαθμό το στοιχείο της συμπληρωματικότητας με εκείνες σε τομείς όπως η αγροτική προβολή και η προώθηση των αγροτικών προϊόντων και το αντίστροφο.
  • Πρέπει να ενισχυθεί στο μέγιστο βαθμό και σε βάθος χρόνου η παρουσία στα ηλεκτρονικά αλλά και έντυπα ΜΜΕ της Ελλάδας και του εξωτερικού με επιλεγμένα και διαρθρωμένα μηνύματα.

Ο προϋπολογισμός του 2009 για την τουριστική προβολή της ΝΑΧ είναι αυξημένος κατά 40 % σε σχέση μα εκείνον του 2008.

Περά από το πρόγραμμα συμμετοχής σε 36 τουριστικές εκθέσεις που συμμετέχει η ΝΑΧ θα αναπτυχθούν συγκεκριμένες δράσεις όπως :

  1. Η λειτουργία εξειδικευμένης τουριστικής ιστοσελίδας αποκλειστικά για τους επισκέπτες του νομού , με υψηλό βαθμό διαδραστικότητας που θα παρέχει χρηστικές πληροφορίες τουριστικού αλλά και πολιτιστικού ενδιαφέροντος για το σύνολο του νομού και θα περνάει τα μηνύματα που επιθυμούμε σε τουλάχιστον τέσσερις γλώσσες (ελληνικά αγγλικά γερμανικά, σουηδικά). Η ιστοσελίδα αυτή θα αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία τουριστικής προβολής του νομού κατά τα διεθνή πρότυπα και πρακτικές. Η σημασία μια τέτοιας ιστοσελίδας είναι κρίσιμη και θα αποτελεί ένα βασικό εργαλείο καθώς, όπως και η ερευνά της Ν.Α.Χ έδειξε, το 50% – 60 % των ξένων επισκεπτών λαμβάνει πια την πληροφόρηση κατά κύριο λόγο από το διαδίκτυο.`
  2. Οι δημοσιογράφοι και οι Tour operators παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της εικόνας του τουριστικού μας προϊόντος. Επηρεάζουν το τουριστικό ρεύμα που προέρχεται από τη χώρα τους και θεωρείται επιβεβλημένη η φιλοξενία τους, ιδίως εκείνων που οι χώρες τους αποτελούν για μας νέες αγορές, στους οποίους η προβολή των αξιοθέατων στοιχείων του τόπου μας είναι απολύτως αναγκαία.
  3. Οι οργανωμένες και θεματικά διαρθρωμένες επισκέψεις και φιλοξενία επιλεγμένων δημοσιογράφων ειδικού τύπου Ελλήνων και ξένων , διαμορφωτών της κοινής γνώμης , επιχειρηματιών και εμπλεκομένων τόσο στο τουριστικό όσο και στον αγροτικό χώρο [κοινή δράση] που θα μεταφέρουν το μήνυμά μας. Η δράση αυτή είναι ιδιαίτερα ανταποδοτική σε σχέση με το κόστος της και μας δίνει τη δυνατότητα μέσω της οργάνωσης της επίσκεψης να προβάλουμε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και πλευρές του τόπου μας τόσο στον αγροτικό όσο και στον τουριστικό τομέα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε επισκέψεις:

  • Αγροτουρισμός –Κρητική διατροφή (ενδεικτική ημερομηνία 11-14 Ιουνίου)

Προβολή του αγροτουριστικού προϊόντος του νομού Χανίων. Υποδομές – Φύση – Άνθρωποι. Δράσεις και συμμετοχικές διαδικασίες σε παραγωγικές μονάδες, όπως Τυροκομεία, Οινοποιεία, αλλά και μύηση στις αρχές της κρητικής διατροφής. Διαδρομές στην παλιά πόλη, στην νότια Κρήτη, σε ορεινά χωριά, σε πρότυπους αγροτουριστικούς οικισμούς και επιχειρήσεις.

  • Εναλλακτικός τουρισμός-ACTIVE HOLIDAY(ενδ. 28-31 Μαίου)

Η Κρήτη και τα Χανιά ειδικότερα, αποτελούν μοναδικό τόπο για εναλλακτικό τουρισμό. Οι γεωμορφολογικές και κλιματολογικές συνθήκες συντελούν στις πολύμορφες δυνατότητες δράσης. Καταδύσεις, ιστιοπλοΐα, θαλάσσιο καγιάκ, ορειβασία, αναρρίχηση, σεμινάρια κρητικής γαστρονομίας, αγροτικές δραστηριότητες αποτελούν λίγους μόνο τομείς οι οποίοι μπορούν να ενισχύσουν τη διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος.

  • Θρησκευτικός τουρισμός (ενδ. 3-7 Μαΐου )

Τα Χανιά αποτελούν έναν ανεξάντλητο πλούτο για τον θρησκευτικό τουρισμό. Εκκλησίες, Μοναστήρια, αρχαία ιερά πάνω στα οποία χτίστηκαν ξωκλήσια, πανηγύρια, χριστιανικά ήθη και έθιμα και άλλα πολλά στοιχεία συνυφασμένα με την θρησκευτική λατρεία προσδίδουν στον μοναδικό χαρακτήρα του τόπου. Προβάλλοντας τις μικρές σχεδόν άγνωστες εκκλησίες της παλιάς πόλης, τα μοναστήρια όπως της Γωνιάς, το Καρύδι τις μονές Αγίας Τριάδος και Γουβερνέτου αλλά και την Ροτόντα και συμμετέχοντας σε αυθεντικά πανηγύρια στην κρητική ύπαιθρο, επιθυμούμε να διευρύνουμε τον τομέα του εσωτερικού τουρισμού στον Νομό μας.

  • Συμβατικός τουρισμός (με έμφαση στις σκανδιναβικές αγορές για το 2009- ενδ. 25-28 Ιουνίου)

Η προώθηση του τουρισμού με τις συμβατικές δομές στον βόρειο κυρίως παραλιακό άξονα αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το τουριστικό προϊόν του Νομού. Μοντέρνες και αισθητικά εντυπωσιακές μονάδες προσφέρουν υψηλές υπηρεσίες σε σημεία ιδιαίτερου φυσικού κάλους, όπως στον Πλατανιάς, στη Γεωργιούπολη κα. Μοναδικές παραλίες, 300 ημέρες ηλιοφάνεια τον χρόνο, ασφάλεια, εξαιρετικές γεύσεις, αρχαιολογικοί χώροι και πολύμορφο φυσικό περιβάλλον αποτελούν εγγύηση για αξέχαστες διακοπές. Η συστηματική προώθηση και ανάδειξη όλων αυτών των στοιχείων ενδυναμώνει την ανταγωνιστικότητα των Χανίων στην τουριστική αγορά.

  • Φυσιολατρικός, βοτανολογικός , οικοτουρισμός (ενδ.7-10 Μαΐου)

Με κύριο άξονα την μοναδική φύση του νομού Χανίων, την πλούσια χλωρίδα με ενδημικά φυτά , βότανα κλπ αλλά και σημαντικό τόπο για διάφορα μεταναστευτικά και άλλα πτηνά απευθυνόμαστε σε ένα συγκεκριμένο target group το οποίο στις χαμηλές τουριστικές περιόδους, κυρίως την άνοιξη, θα μπορούσε να διευρύνει την τουριστική σεζόν.

  • Τα προϊόντα της Κρητικής γης. Θεματικές: μάζεμα της ελιάς και παραγωγή ελαιολάδου, κρασί – τρύγος, εσπεριδοειδή.

Προώθηση του αγροτικού προϊόντος σε συνδυασμό με τον τουρισμό, ανάδειξη των σημαντικών στοιχείων του αγροτικού χώρου, υπηρεσιών, παραδοσιακών και βιολογικών παραγωγών. Βιωματική επαφή με τον τόπο και τρόπο παραγωγής ως μέσο προώθησης του χανιώτικου προϊόντος.

  • Πολιτισμικός τουρισμός (ενδ 15-19 Σεπτεμβρίου)

Η συγκεκριμένη δράση συνδυάζει επισκέψεις σε σημαντικά γνωστά ή άγνωστα σχεδόν μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, μοναστήρια, εκκλησίες και ορεινά χωριά σε ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον με τις θαυμάσιες εναλλαγές του τοπίου της κρητικής γης. Τα στενά τις παλιάς πόλης, τα διάφορα μουσεία, το αρχαίο λιμάνι στα Φαλάσαρνα, η αρχαία Απτέρα, το μοναστήρι της Γωνιάς είναι λίγα μόνο από τα σημεία τα οποία τεκμηριώνουν το διάβα τόσων πολιτισμών από τον μικρό αυτό τόπο, σηματοδοτώντας την σπουδαιότητά του, μέσα στους αιώνες.

  • παραγωγή εξειδικευμένων και στοχευμένων τηλεοπτικών μηνυμάτων (σποτ) για προβολή από τα ελληνικά και ξένα Μ.Μ.Ε καθώς και από το διαδίκτυο.
  • δημιουργία εξειδικευμένων εντύπων που θα απευθύνονται σε ειδικές μορφές τουρισμού σε διαφορετικές γλώσσες και θα διανέμονται επιλεκτικά στις δράσεις που υλοποιούνται από την Ν.Α.

Ο αγροτουρισμός, ο οίκο τουρισμός και ο τουρισμός υπαίθρου, ο περιπατητικός , ο γαστρονομικός , ο θρησκευτικός και μοναστηριακός τουρισμός , ο αθλητικός και ο θαλάσσιος τουρισμός είναι υπό – κατηγορίες που χρειάζονται ξεχωριστή προβολή και προώθηση.

  • δημιουργία εντύπου πληροφόρησης για το σύνολο των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στο νομό σε δύο αρχικά γλώσσες (ελληνικά ,αγγλικά) που θα διανέμεται δωρεάν σε μεγάλη κλίμακα σε όλο το νομό και θα καταχωρείται επίσης ηλεκτρονικά στις ιστοσελίδες της Ν.Α.Χ. Το έντυπο θα ενημερώνει τους επισκέπτες για τα δρώμενα στο σύνολο του νομού και θα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες.
  • καταχωρήσεις σε εξειδικευμένα έντυπα του εξωτερικού και εσωτερικού με μετρήσιμη κυκλοφορία. Η επιλογή των εντύπων βρίσκεται στην τελική φάση.
  • καταχωρήσεις σε εξειδικευμένους διαδικτυακούς τόπους του εξωτερικού και εσωτερικού με μετρίσιμη επισκεψιμότητα .
  • παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων (οικονομικών, φιλοξενία, κτλ)για την προσέλκυση στο νομό κινηματογραφικών ταινιών , τηλεοπτικών εκπομπών ,ντοκιμαντέρ κ.α. και άλλων δράσεων δημοσιότητας. Ήδη γίνονται συζητήσεις για την υλοποίηση αυτής της δράσης, ώστε να ξεκινήσει άμεσα.
  • Η Ν.Α.Χ. ανέλαβε την πρωτοβουλία – και ήδη οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει αρκετά – για τη δημιουργία, σε συνεργασία με το Δήμο Χανίων και το Δήμο Νέας Κυδωνίας ενός μεγάλου πολιτιστικού γεγονότος κατά την καλοκαιρινή περίοδο, στην περιοχή των Αγίων Αποστόλων, που θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης για τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες αλλά και θα ενισχύσει την πολιτιστική ταυτότητα του νομού.

Η Κρητική διατροφή αποτελεί ένα βασικό συστατικό του πολιτισμού μας και ένα από τα ισχυρά όπλα μας στην υπόθεση της τουριστικής προβολής.

Η στενή συνεργασία μας με το Κρητικό σύμφωνο ποιότητας σε δράσεις για την προώθησή της στην Ελλάδα και το εξωτερικό είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη. Σε όλες της δράσεις της Ν.Α.Χ. θα υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος αλλά και έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό για την προώθηση και διάδοση της Κρητικής διατροφής.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Προβλέπεται η στήριξη πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων καθώς και συνεδρίων που διοργανώνονται από πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς με σκοπό να συμβάλουν στην πολιτιστική αναβάθμιση, να προβάλουν τον τόπο μας και να συντελέσουν στην προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού.

Σε αυτή τη δράση συμπεριλαμβάνουμε επίσης την οργάνωση συνεδρίων που απευθύνονται σε τοπικούς και διεθνείς φορείς και επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό του τόπου μας , με στόχο αφενός την ανταλλαγή απόψεων και εξαγωγή συμπερασμάτων για την βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος και αφετέρου με τη συμμετοχή διεθνών τουριστικών οργανισμών και τη διάδοση των αποτελεσμάτων των συνεδρίων μέσω Μ.Μ.Ε. την προβολή δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στον τόπο μας και προσελκύουν τουρισμό.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Στο παρόν Πρόγραμμα δίδουμε ιδιαίτερο βάρος στην διεύρυνση του Τουριστικού μας Προϊόντος προς την κατεύθυνση του Συνεδριακού Τουρισμού . Η Δράση αυτή περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την έκδοση εντύπου προβολής της Συνεδριακής υποδομής του Νομού, την συμμετοχή μας σε ειδικές εκθέσεις συνεδριακού Τουρισμού και τα έξοδα προώθησης μέσω ειδικών Γραφείων Οργάνωση Συνεδρίων.

Αθλητικός τουρισμός

Η ΝΑΧ στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα στηρίξει πρωτοβουλίες αθλητικού χαρακτήρα που θα μπορούν να λειτουργήσουν ως πόλος έλξης για τον τουρισμό. Το σύνολο τον δράσεων αυτών θα υλοποιηθεί παράλληλα και συμπληρωματικά με το πρόγραμμα παρουσίας σε τουριστικές εκθέσεις που υλοποιείται ήδη από την Ν.Α.Χ.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Στις Εκθέσεις που θα συμμετάσχουμε θα οργανωθούν κατά περίπτωση, παράλληλες εκδηλώσεις όπως συνεντεύξεις τύπου, βραδιές γευσιγνωσίας, κληρώσεις για δωρεάν φιλοξενία κ.λ.π.

ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

Δράσεις στο Νομό Χανίων:

Διαφημιστική εκστρατεία διαρκείας για την υποστήριξη των τοπικών προϊόντων σε όλα τα επίπεδα. Περιλαμβάνει: Δράσεις προβολής και στήριξης της τοπικής παράγωγης εντός του νομού.

  • Παράγωγη εξειδικευμένων ανά προϊόν τηλεοπτικών σποτ
  • Ενημερωτικό φυλλάδιο
  • Δράσεις πληροφόρησης ,ημερίδες ομιλίες
  • Δράσεις για την προώθηση και χρήση των τοπικών προϊόντων στις τουριστικές επιχειρήσεις του Νομού.
  • Θεματικές ημερίδες και δράσεις πληροφόρησης στην πόλη των Χανίων και στην περιφέρεια με διακεκριμένους καλεσμένους για τα προβλήματα του Αγροτικού Τομέα(ελαιόλαδο, εσπεριδοειδή, κηπευτικά, κτηνοτροφικά).

Πρόγραμμα ετήσιων δράσεων 2009:

  • 11ος Αγροτικός Αύγουστος 2009.Αφιερωμένος στα βιολογικά προϊόντα .Συνεργασία με την επιτροπή τουριστικής προβολής για την δημιουργία τουριστικού περίπτερου. Κοινή δράση προβολής με το Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας.
  • Συμμετοχή στο 1ο Πανόραμα κρητικών προϊόντων τουρισμού και πολιτισμού. Παγκρήτια έκθεση αγροτικών προϊόντων και τριτογενούς τομέα σε Αθήνα υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης(15-18 Μάιου 2009) μαζί με το ΕΒΕΧ.
  • Οινοκρητικά 2009. Συνεχίζουμε την επιτυχημένη Παγκρήτια έκθεση των Κρητών παραγωγών οίνου και προωθούμε τη μεταφορά της στην Αθήνα (Νοέμβριος 2009).
  • Κρασί και εστίαση σε συνεργασία με το δίκτυο οινοποιών δυτικής Κρήτης, 30 Μαρτίου.
  • Φεστιβάλ ελαιόλαδου στη Αθηνά 10-12 Απριλίου σε συνεργασία με την Τ.Ε.Δ.Κ .Χανιών
  • Συμμετοχή σε θεματικές εκθέσεις ελαιολάδου- στο εξωτερικό με τον ΟΠΕ.
  • Μελισσοθεραπεία .Δράση για την μελισσοκομία και ημερίδα για την μελισσοθεραπεία. Πραγματοποιήθηκε στις 21 Μαρτίου.
  • Συμμετοχή σε δυο μεγάλες εκθέσεις πρωτογενούς τομέα στο εξωτερικό σε συνεργασία με ΟΠΕ ή την Περιφέρεια Κρήτης.
  • Συμμετοχή στην Διεθνή έκθεση τροφίμων στην Ανούγκα, Γερμανία, 10-14 Οκτωβρίου, μαζί με το ΕΒΕΧ.
  • Επιχειρηματική αποστολή σε σκανδιναβική χώρα, Νοέμβριος 2009Η επιλογή των εκθέσεων στις οποίες συμμετέχουμε, θα γίνει με την ενεργό συμμετοχή των εμπλεκομένων φορέων και των επιχειρήσεων που επιθυμούν να συμμετάσχουν.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...