Ρέθυμνο και Χανιά επισκέφθηκε χθες το κλιμάκιο Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ

Date:

Τέλος του 2008 συνέδριο με θέμα: «Δημόσιες Αναπτυξιακές Υποδομές – Κρήτη: ελκυστικός τόπος για οικονομικές επενδύσεις και διαβίωση». — O Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης συνεχίζοντας σήμερα τη διήμερη περιοδεία του στην Κρήτη, μαζί με τους Βουλευτές ΠΑΣΟΚ Ρεθύμνου κ. Ηλία Λαμπίρη και Χανίων κ. Μανώλη Σκουλάκη και τον Γραμματέα του Τομέα Δημοσίων Έργων κ. Μανώλη Όθωνα και στελέχη της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Ρεθύμνου, επισκέφθηκαν το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στον Κόμβο «Σπηλίου», όπου ο βαθμός επικινδυνότητας είναι πολύ μεγάλος και η συχνότητα των ατυχημάτων, του δίνει το θλιβερό προνόμιο να είναι ο πρώτος σε ατυχήματα Νομός στη χώρα αναλογικά με τον πληθυσμό του.

Ο Νομάρχης Ρεθύμνου κ. Γιώργος Παπαδάκης ανέπτυξε το συνολικό πρόβλημα του οδικού δικτύου του Νομού το οποίο αφαιρεί μεγάλο μέρος των αναπτυξιακών πλεονεκτημάτων που έχει, αφαιρεί όμως και πολλές ζωές κάθε χρόνο. Ο κύριος Νομάρχης επίσης τόνισε, πως, όπως διαφαίνεται από τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός και καμιά προοπτική στο προσεχές μέλλον κατασκευής του Βόρειο Άξονα και ειδικά στο τμήμα του Νομού Ρεθύμνου. Στη συνέχεια ο κύριος Νομάρχης, στο Νομαρχιακό κτήριο ενημέρωσε το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ και για τα άλλα προβλήματα του Νομού.

Το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ επισκέφθηκε τον Δήμαρχο Ρεθύμνου κ. Γιώργο Μαρινάκη. Ο κύριος Δήμαρχος τόνισε στο κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ πως η τοπική αυτοδιοίκηση ασφυκτιά λόγω της μειωμένης χρηματοδότησης από την πλευρά της Κυβέρνησης. Ειδικά οι τουριστικοί δήμοι, οι οποίο δέχονται πολλαπλάσιους επισκέπτες από τους μόνιμους κατοίκους, αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα γιατί η χρηματοδότησή τους γίνεται με βάση τον αριθμό των μόνιμων κατοίκων.

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε πως η κυβέρνηση με τις δραστικές περικοπές του Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και την αδυναμία αξιοποίησης των κοινοτικών πόρων καταδικάζει το Νομό Ρεθύμνου σε αναπτυξιακή καθήλωση. Ο νομός Ρεθύμνου, όπως και όλη η Κρήτη, έχει τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες, οι μεγάλες καθυστερήσεις όμως στην ανάπτυξη ειδικά των οδικών αξόνων ψαλιδίζουν αυτές τις δυνατότητες.

Ειδικά ο Νομός Ρεθύμνου, όπως και ο Νόμος Λασιθίου, χρειάζονται γενναία υποστήριξη εκ μέρους της πολιτείας για να καλυφθούν τα μεγάλα κενά στις δημόσιες υποδομές. Μόνο έτσι μπορούν και αυτοί να παρακολουθήσουν τη γενικότερη δυναμική της Κρήτης.

Μετά τον νομό Ρεθύμνου το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ επισκέφθηκε το Νομό Χανίων. Ο κύριος Μαγκριώτης μαζί με τον Βουλευτή Χανίων κ. Μανώλη Σκουλάκη και εκπροσώπους της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Χανίων, επισκέφθηκαν το υπό κατασκευήν φράγμα «Βαλσαμιώτη». Φράγμα το οποίο δημοπρατήθηκε και συμβασιοποιήθηκε το 2003 και το οποίο λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.

Σε σύσκεψη στις εγκαταστάσεις της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, ο Νομάρχης Χανίων κ. Γρηγόρης Αρχοντάκης όπως και οι εκπρόσωποι του διαχειριστικού φορέα αλλά και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, τους ενημέρωσαν για την πορεία των εργασιών. Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε πως πρέπει να υπάρξει αποφασιστική πίεση προς την Κυβέρνηση για να διασφαλιστούν οι πόροι για την έγκαιρη κατασκευή του φράγματος. Επειδή η ευκαιρία χρηματοδότησης από το Γ΄ ΚΠΣ και οι πόροι του Δ΄ ΚΠΣ για την Κρήτη είναι περιορισμένοι, θα πρέπει να διεκδικηθούν από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Γεωργίας.

Το ΠΑΣΟΚ με δημόσιες παρεμβάσεις του, όπως επίσης και με παρεμβάσεις του στη Βουλή, θα επιδιώξει την διασφάλιση της χρηματοδότησής του.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ στα γραφεία της Νομαρχιακής Επιτροπής Χανίων, ο κ. Μαγκριώτης μεταξύ άλλων τόνισε:

«Ολοκληρώνουμε σήμερα ένα δημιουργικό πολιτικό διήμερο στην Κρήτη. Μαζί με τους συναδέλφους Βουλευτές του νησιού και τις Νομαρχιακές μας Επιτροπές, τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου και άλλα στελέχη, καταδείξαμε πως το ΠΑΣΟΚ είναι κοντά στις αγωνίες και στις δίκαιες διεκδικήσεις των Κρητικών. Καταδείξαμε πως η Κυβέρνηση τα 5 χρόνια της διακυβέρνησης της όχι μόνο δεν ενίσχυσε τις αναπτυξιακές δυνατότητες της Κρήτης, αντιθέτως τις περιόρισε. Αυτό ήταν αναπόφευκτο να συμβεί αφού λόγω της γενικότερης οικονομικής της πολιτικής, μείωσε το ΠΔΕ το οποίο χρηματοδοτεί την ανάπτυξη στις περιφέρειες και οδήγησε τη χώρα σε μεγάλες απώλειες πόρων από τα Κοινοτικά Ταμεία. Ανάλογος είναι και ο σχεδιασμός της για το Δ΄ ΚΠΣ, το οποίο σε πραγματικές αξίες είναι το 50% του Γ΄ ΚΠΣ.

Το Δ΄ ΚΠΣ το οποίο, όπως και τα κυβερνητικά στελέχη ομολογούν, θα ξεκινήσει του χρόνου τέτοια εποχή, δηλαδή 2,5 χρόνια μετά από την συμβατική ημερομηνία έναρξής του, που ήταν η 1/1/2007.

Ο Νομός Χανίων ειδικότερα και αν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι όπως τα έχει σχεδιάσει η Κυβέρνηση της Ν.Δ, θα χάσει ένα μέρος των σημερινών συγκριτικών του πλεονεκτημάτων».

Τέλος ο κ. Μαγκριώτης κατήγγειλε τον κ. Σουφλιά για τις επαναλαμβανόμενες επί 5 χρόνια πανομοιότυπες δηλώσεις του για τα δύο μεγάλα στρατηγικής σημασίας έργα για την Κρήτη, το νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου και την κατασκευή του ολοκληρωμένου οδικού δικτύου της Κρήτης.

«Είναι απαράδεκτο 5 χρόνια μετά η Κυβέρνηση, να μην δίνει δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα για την έναρξη της κατασκευής και την ολοκλήρωσή τους. Να μην δεσμεύεται για τους πόρους που απαιτούνται για την χρηματοδότησή τους. Όλα αυτά δείχνουν πως ούτε σχέδιο έχει, ούτε βέβαια και πρόθεση να προχωρήσει».

Στην συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης ανέπτυξε το Πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και τις προτεραιότητες για τις δημόσιες αναπτυξιακές υποδομές της Κρήτης, τονίζοντας πως:

«α) Για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των ελληνικών περιφερειών απαιτείται η ριζική αλλαγή του Διοικητικού και Αναπτυξιακού Μοντέλου. Λίγες αιρετές και αυτοδύναμες οικονομικά περιφέρειες. Ισχυροί και αυτοδύναμοι επίσης, οικονομικά, δήμοι. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με ένα σύστημα διοικητικό και οικονομικό όπου όλοι οι πόροι συγκεντρώνονται στην κεντρική κυβέρνηση και αυτή αποφασίζει για τα πάντα.

β) Ριζικός επανασχεδιασμός του Δ΄ ΚΠΣ με απόλυτη προτεραιότητα στις περιφέρειες.

γ) Γενναία ενίσχυση του ΠΔΕ.»

Όσο αφορά τα δύο μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης, Αεροδρόμιο Καστελλίου- Ολοκληρωμένο Οδικό Δίκτυο Κρήτης, τόνισε πως το ΠΑΣΟΚ προτείνει την χρηματοδότησή τους από το ΠΔΕ, τον επανασχεδιασμό του Δ΄ ΚΠΣ και από ιδιωτική χρηματοδότηση. Σε κάθε περίπτωση η δημόσια δαπάνη, δηλαδή Εθνικοί και Κοινοτικοί Πόροι, δεν πρέπει να είναι λιγότεροι του 50% του συνολικού κόστους των έργων. Το ΠΑΣΟΚ αν και στην αντιπολίτευση, έχει συγκεκριμένη δεσμευτική πρόταση. Η Κυβέρνηση 5 χρόνια στην εξουσία, συνεχίζει να μην έχει, όλοι καταλαβαίνουν τους λόγους.

Τέλος, το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε ότι στο τέλος του 2008 θα πραγματοποιήσει Συνέδριο στην Κρήτη με την συμμετοχή εκπροσώπων όλων των αρμόδιων φορέων με θέμα: «Δημόσιες Αναπτυξιακές Υποδομές – Κρήτη: ελκυστικός τόπος για οικονομικές επενδύσεις και διαβίωση».

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...