Σαφές μήνυμα από τον Μ. Αλεφαντινό στην σύσκεψη υπό τον Γ.Γ. λιμένων

Date:

Την πρόθεση του δήμου Ρεθύμνου και του Λιμενικού Ταμείου να μην επιτρέψει την πώληση και εκμετάλλευση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού μετέφερε στη συνάντηση υπό τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Κώστα Μουτζούρη ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου, Μίνως Αλεφαντινός.

Στη σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε υπό το βάρος της έντασης που είχε προκληθεί στον χώρο έξω από το κτήριο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, ο κ. Μουτζούρης φάνηκε να έχει τη διάθεση να ενημερωθεί για το «κλίμα» που έχει προκαλέσει η απόφαση για την αποκρατικοποίηση 23 λιμανιών της χώρας, προκειμένου στη συνέχεια να υπάρξουν και τροποποιήσεις εάν χρειαστεί.

Έξω από το κτήριο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης είχαν συγκεντρωθεί πολίτες, ενώ προκλήθηκε ένταση όταν προσπάθησε να προσέλθει στη σύσκεψη ο δήμαρχος Χανίων, Μανώλης Σκουλάκης, στον οποίο οι συγκεντρωμένοι δεν επέτρεψαν την είσοδο, υποστηρίζοντας ότι είναι «μνημονιακός», δεδομένου, όπως είπαν, ότι ανήκει στο χώρο του ΠΑΣΟΚ. Τελικά, οι συγκεντρωμένοι δεν επέτρεψαν την είσοδο ούτε στους δημάρχους Ρεθύμνου, Γ. Μαρινάκη και Αγίου Νικολάου, κ. Κουνενάκη, οι οποίοι προσερχόμενοι προσπάθησαν να κατευνάσουν τα πνεύματα.

Παρότι, όπως δήλωσαν, είναι γνωστό ότι οι δύο δήμαρχοι είναι αντίθετοι στην πώληση των λιμανιών, οι διαμαρτυρόμενοι δεν τους επέτρεψαν την είσοδο, εφόσον δεν επετράπη σε μία αντιπροσωπεία τους να παραστεί στη σύσκεψη. Τελικά, το Ρέθυμνο εκπροσώπησε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, κ. Μίνως Αλεφαντινός και η διευθύντρια του, κ. Αθανασία Δασκαλάκη.

Ο κ. Αλεφαντινός κατέστησε σαφές στη διάρκεια της συνάντησης ότι απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε ενέργεια και μάλιστα αποκλειστικά σε τμήμα των λιμενικών εγκαταστάσεων είναι η συναίνεση της τοπικής κοινωνίας και πως κανένα σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτήν. Επιπλέον, κατέθεσε τις ιδιαιτερότητες του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης του, ιδιαιτερότητες εξαιρετικά σημαντικές για το Ρέθυμνο, αφού αυτή αποτελεί μέρος του ιστορικού τμήματος της πόλης και άρα σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να «παραχωρηθεί» και να αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης από ιδιώτη επενδυτή.

Ακόμα, ο κ. Αλεφαντινός πρότεινε την αλλαγή στο ΦΕΚ της προϋπόθεσης που προβλέπει την προαιρετική συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας, διά των φορέων της, τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει υποχρεωτική η συμμετοχή των φορέων στις όποιες διαβουλεύσεις – διαπραγματεύσεις.

«Η χερσαία ζώνη του λιμανιού του Ρεθύμνου κατά απόλυτο τρόπο έχει κοινόχρηστο χαρακτήρα, είναι μέσα στον ιστορικό ιστό της πόλης, μιλάμε για τον παραλιακό δρόμο, το δρόμο με τα καταστήματα, το έργο ανάπλασης, την άμμο και τη θάλασσα. Επιπλέον, είναι κηρυγμένο μνημείο και γι’ αυτό ζητήσαμε να μάθουμε τι θα γίνει με το θέμα της αρχαιολογίας.

Η απάντηση του Γ.Γ. ήταν πως ό,τι διέπεται από αρχαιολογικούς κανόνες, σαφώς και η Αρχαιολογία θα παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτήν την ιστορία. Επομένως, μετέφερα πως το Ρέθυμνο δεν διαπραγματεύεται οποιαδήποτε παραχώρηση χερσαίας ζώνης που είναι μέσα στον ιστορικό ιστό της πόλης.

Επιπλέον, οποιοδήποτε άλλο ενδιαφέρον υπάρξει για επένδυση σε τμήμα λιμενικών εγκαταστάσεων και μόνο, πρέπει πρώτα να τεθεί υπόψη της τοπικής κοινωνίας και να υπάρξει η συναίνεσή της και εφόσον προκύψουν και ανταποδοτικά οφέλη για την κοινωνία. Αυτό είναι αυστηρή προϋπόθεση για μας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεφαντινός μιλώντας στην Κ.Ε.

Πάντως, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων επανέλαβε ότι στόχος είναι να υπάρξει διασφάλιση όρων παραχώρησης, οι οποίοι θα είναι ωφέλιμοι τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για το κράτος.

Ο Κώστα Μουτζούρης διευκρίνισε ότι δεν είναι βέβαιο αν θα υπάρξει ενδιαφέρον για τα λιμάνια και τις μαρίνες που είναι στο σχεδιασμό, ενώ εμφανίστηκε θετικός στο να συμμετέχει στη διοίκηση των λιμανιών και η τοπική αυτοδιοίκηση.

Α. ΞΑΝΘΟΣ: «ΑΛΥΣΙΔΑ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ»

Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο παραβρέθηκε και ο ρεθυμνιώτης βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Ανδρέας Ξανθός, ο οποίος σημείωσε σε δήλωση του:

«Το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των λιμανιών , είναι ένα ακόμα σημαντικός κρίκος στη μνημονιακή «αλυσίδα» μέτρων που οδηγούν στην οικονομική και κοινωνική χρεοκοπία, πάντα με το πρόσχημα της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της «σωτηρίας» της χώρας.

Όσοι ονειρεύονται ανάπτυξη μέσω της εκποίησης του δημόσιου πλούτου της χώρας και της παράδοσης σε ιδιωτικά συμφέροντα όλων των βασικών αναπτυξιακών «εργαλείων» όπως οι υποδομές (λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομικό δίκτυο), οι κρατικές τράπεζες και οι δημόσιες επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, ή έχουν επικίνδυνη άγνοια κινδύνου ή απλώς κοροϊδεύουν τον κόσμο εκτελώντας «διατεταγμένη υπηρεσία».

Η πολιτική θέση του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών δεν σημαίνει ότι υποτιμούμε την ανάγκη αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της περιοχής μας και διαφανούς διαχείρισής τους, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών της Κρήτης αλλά και την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος.

Ειδικά για το λιμάνι του Ρεθύμνου, το θέμα δεν είναι η διαδικασία, το εύρος και οι όροι του ξεπουλήματος (αν δηλαδή θα περιλαμβάνει και τη χερσαία ζώνη του λιμανιού, ποιοι θα είναι οι επενδυτές και αν θα υπάρξουν ανταποδοτικά οφέλη ), αλλά η διατήρηση υπό δημόσιο και δημοτικό έλεγχο μιας υποδομής κρίσιμης σημασίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Νομού, για τη λειτουργία της τοπικής οικονομίας και την προοπτική του τόπου.

Άλλωστε είναι αδιανόητο να παραχωρηθεί σε ιδιωτική εκμετάλλευση μια περιοχή της πόλης στην οποία έχουν προγραμματιστεί σημαντικά έργα ανάπλασης με δημόσια χρηματοδότηση».

Δήλωση για το ίδιο θέμα έκανε και ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και υπεύθυνος της Επιτροπής Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για θέματα τουρισμού, Μιχάλη Κριτσωτάκη. «Με πρόσχημα την κρίση και όπλο το μνημόνιο η τρικομματική συγκυβέρνηση του κ. Σαμαρά επιτίθεται στην κοινωνία.

Το γενικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων – αποκρατικοποιήσεων (βλέπε ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού) δεν επιχειρείται για να ξεφύγουμε από την κρίση αφού βοηθάει στη μονιμοποίησή της και στο βάθεμά της. Εξυπηρετεί στόχους του μνημονίου και συμφέροντα ξένα προς τη χώρα και την κοινωνία.

Με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων–αποκρατικοποιήσεων βγαίνουν στο σφυρί 23 λιμάνια της χώρας μεταξύ των οποίων της Σούδας στα Χανιά, του Αγ. Νικολάου στο Λασίθι και του Ρεθύμνου (αφήνοντας έξω το λιμάνι του Ηρακλείου όπου η προετοιμασία για την ιδιωτικοποίησή του προχωρεί από την Ανώνυμη Εταιρεία -ΟΛΗ ΑΕ), γνωρίζοντας τις συνέπειες για το νησί και την κοινωνία (στην ακτοπλοΐα στην ποιότητα και τις τιμές των εισιτηρίων, στον τουρισμό, στην πρωτογενή παραγωγή κλπ) που θα είναι ανάλογες με αυτές των μνημονιακών μέτρων που όλα αυτά τα δυόμιση χρόνια δεν έχουν βελτιώσει τίποτα αλλά αντίθετα έχουν καταβαραθρώσει την ελληνική κοινωνία».

«Παράλληλα, μέσω της προγραμματισμένης με τον “Καλλικράτη” οικονομικής ασφυξίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προχωρεί στον εκβιασμό των αυτοδιοικητικών να αποδεχτούν ως σωτηρία την πώληση μέσω της ιδιωτικοποίησης λειτουργιών των Δήμων (άμεσα την καθαριότητα, αμέσως μετά των νερών μέσω της ιδιωτικοποίησης των ΔΕΥΑ και έπεται συνέχεια).

Δικαιολογημένες είναι λοιπόν οι αντιδράσεις των φορέων σ’ όλη την Κρήτη.

Δικαιολογημένη και επιβεβλημένη είναι και η σημερινή διαμαρτυρία στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τα λιμάνια».

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ Ν.Ε. ΚΚΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Την αντίθεσή του με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών εκφράζει και το ΚΚΕ και η Ν.Ε. Ρεθύμνου σημειώνει σε ανακοίνωση της:

«Με απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, Ιδιωτικοποιούνται – Ξεπουλιούνται (μέσω συμβάσεων παραχώρησης – κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης), 23 λιμένες και τουριστικοί λιμένες της χώρας. Μεταξύ αυτών είναι και οι τρεις της Κρήτης: Σούδας, Ρέθυμνου και Αγίου Νικολάου (του Ηρακλείου ήδη έχει μετατραπεί σε Α.Ε.)

Είναι ένα ακόμα μέτρο που προωθεί η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και η Ε.Ε. προκειμένου να ικανοποιήσουν άμεσα τις αξιώσεις του μεγάλου κεφαλαίου για τη μεταφορά στον ιδιωτικό τομέα κερδοφόρων υποδομών της χώρα και της περιοχής μας.

Η άμεση ιδιωτικοποίηση των συγκεκριμένων λιμανιών και μαρίνων είναι έγκλημα, αφού αποτελούν πύλες εισόδου και εξόδου στο νησί, υλοποιούν συνδυασμένες οικονομικές δραστηριότητες (μεταφορές, ενέργεια, τουρισμό, αλιεία), είναι κρίκοι στρατηγικής και εθνικής σημασίας. Η παράδοση τους στους μονοπωλιακούς ομίλους θα έχει τραγικές συνέπειες σε βάρος των λαϊκών αναγκών και κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.

Υποδομές που ο λαός μας έχει χρυσοπληρώσει με το ιδρώτα του ιδιωτικοποιούνται και χαρίζονται στο μεγάλο κεφάλαιο. Ο Κρητικός λαός, εκτός των άλλων, θα πληρώνει πανάκριβα στον ιδιώτη τη χρήση αυτών των λιμανιών

Με κατακόρυφη άνοδο λιμενικών τελών και νέων δυσκολιών στη σύνδεση με την υπόλοιπη χώρα, (με αύξηση των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα όπου θα γίνει απαγορευτικό το ταξίδι από την Κρήτη στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και των εργαζομένων από την υπόλοιπη Ελλάδα προς την Κρήτη).

Οι εισαγωγές – εξαγωγές του νησιού θα είναι στον έλεγχο των μονοπωλίων, (το κόστος μεταφοράς των προϊόντων θα πολλαπλασιαστεί με ότι αυτό συνεπάγεται για την ντόπια παραγωγή αλλά και για τα προϊόντα που μεταφέρονται προς την Κρήτη.

Στα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια θα επικρατήσει γκετοποίηση και εργασιακός μεσαίωνας, οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας.

Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και η Ε.Ε. είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν τίποτα όρθιο προκειμένου να στηρίξουν το μεγάλο κεφάλαιο να ξεπεράσει την κρίση όσο γίνεται πιο αλώβητο και να συνεχίσει την κερδοφορία του με το λαό τσακισμένο.

Αυτή η εξέλιξη είναι ένα ακόμη χειροπιαστό παράδειγμα –απάντηση σ’ όλους αυτούς που λιβανίζουν την Ε.Ε. και την παραμονή της χώρας σ’ αυτή. Επιβεβαιώνει ότι για το λαό ένας δρόμος υπάρχει. Ο δρόμος της αποδέσμευσης από την Ε.Ε. της μονομερούς διαγραφής τους χρέους με τον ίδιο το λαό στην εξουσία , όπου τα λιμάνια και οι υποδομές, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι συγκοινωνίες, θα είναι λαϊκή περιουσία.

Τυχόν διαχωρισμό της χερσαίας ζώνης από το λιμάνι, περισσότερη ή λιγότερη παραχώρηση, που επιχειρούν και συζητούν ορισμένοι, μοναδικό σκοπό έχει να αποπροσανατολίσει, να κάνει τελικά πιο εύπεπτη την παραχώρηση-ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Ρέθυμνου. Καμιά εμπιστοσύνη στους τοπικούς εκπροσώπους των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, αλλά και όλων των υπόλοιπων κομμάτων του Ευρομονόδρομου, καθώς και των εκλεκτών τους στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση Κρήτης

Το ΚΚΕ καλεί τον Κρητικό λαό, μαζικά και οργανωμένα να εμποδίσει και να ακυρώσει το νέο σε βάρος του έγκλημα».

goodnet.gr – ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΛΕΡΓΗ

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...