Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών ν. Χανίων: Προβλήματα ειδικής αγωγής

Date:

Η Ειδική Αγωγή, η εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, παραμένει το αποπαίδι της Δημόσιας Εκπαίδευσης, μια κατάσταση που εντείνεται με τις πολιτικές περικοπών λόγω μνημονίων και της τρόικας.

Στα Χανιά, οι περικοπές οδήγησαν στις τελευταίες τοποθετήσεις αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών για παράλληλη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες 12 δάσκαλοι να μοιραστούν σε …24 σχολεία, με αποτέλεσμα να έχουμε ημι-παράλληλη στήριξη, δηλαδή στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ένταξης στα σχολεία γενικής αγωγής μόνο τις μισές ώρες του εβδομαδιαίου ωραρίου!

Παράλληλα, παραμένουν τουλάχιστον 15 θέσεις κενές για τη λειτουργία τμημάτων ένταξης παιδιών με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες, κυρίως σε σχολεία της υπαίθρου,

Σε αυτές τις κατάφωρες αδικίες σε βάρος των παιδιών με ειδικές ανάγκες έρχονται να προστεθούν οι ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Σε μια πρώτη καταγραφή που κάναμε στη διάρκεια σύσκεψης στα γραφεία του Συλλόγου με συναδέλφους των ειδικών σχολείων διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν αρκετές ελλείψεις σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους. Το ειδικό αυτό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό είναι απαραίτητο για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά τα ειδικά σχολεία και να παρέχουν την εκπαίδευση που τα παιδιά αυτά χρειάζονται κι όχι απλή φύλαξη.

Επιπλέον αδικία σε βάρος των παιδιών με ειδικές ανάγκες είναι ότι τα ειδικά σχολεία είναι ίσως τα μόνα δημοτικά σχολεία που δεν έχουν ολοήμερα τμήματα, παρά το ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς του τα έχουν απόλυτη ανάγκη. Θα πρέπει άμεσα να προταθεί η θεσμοθέτηση ολοήμερων τμημάτων και σε αυτά τα σχολεία και να αυξηθεί η οργανικότητά τους ώστε να καλύπτεται αυτή η ανάγκη. Αντίστοιχα, είναι απαράδεκτο ακόμη και σήμερα τα ειδικά νηπιαγωγεία να μην έχουν οργανικά τουλάχιστον δύο νηπιαγωγούς το καθένα.

Η θεσμοθέτηση ολοήμερων τμημάτων, η αύξηση της οργανικότητας των σχολείων αυτών, η μείωση του αριθμού μαθητών ανά δάσκαλο μπορούν να συμβάλλουν στο να λειτουργούν από την αρχή της χρονιάς τα ειδικά σχολεία με μόνιμο προσωπικό αντί με αναπληρωτές που προσλαμβάνονται σε ακανόνιστες ημερομηνίες, συχνά πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Κι αυτό είναι άλλη μια αδικία, σε βάρος μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών: Οι αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που εργάζονται 7 και 8 χρόνια στην Ειδική Αγωγή έχοντας σχετικές σπουδές, δεν έχουν δικαίωμα μονιμοποίησης με βάση την προϋπηρεσία τους όπως οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί γενικής αγωγής, ούτε και γίνεται διαγωνισμός ΑΣΕΠ γι’ αυτούς για να προσληφθεί έστω κι έτσι μόνιμο προσωπικό!

Πολύ θα μπορούσε να βοηθήσει επίσης η τοποθέτηση Μουσικών κατάλληλα εκπαιδευμένων στα Ειδικά σχολεία, ενώ υπάρχει ανάγκα για κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό αλλά και για συνεχή έλεγχο του τρόπου μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο, ώστε να γίνεται με ασφάλεια και με την παρουσία πάντοτε συνοδού στο λεωφορείο.

Ο Σύλλογός μας προτίθεται να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για τα προβλήματα αυτά. Γι΄αυτό το σκοπό, Καλούμε τους συναδέλφους που υπηρετούν σε σχετικές θέσεις να συμμετέχουν σε σύσκεψη την Τρίτη 16 Οκτωβρίου, στις 7.30 μμ, στα γραφεία του Συλλόγου, με θέμα την καταγραφή των προβλημάτων των τμημάτων Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης και στόχο την επαναλειτουργία της Επιτροπής Ειδικής Αγωγής του Συλλόγου..

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος: Φώτης Ποντικάκης

Ο Γενικός Γραμματέας: Αθανάσιος Σακελλαρίδης

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...