Συνέντευξη της προέδρου της Ε.Π.Κ.Ν.ΧΑΝ στα τοπικά μέσα ενημέρωσης

Date:

Συνέντευξη έδωσε χθες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης η πρέδρος της ΕΠΚΧΑΝ Ιωάννα ΜΕλάκη με θέμα: “Συμπεράσματα επί της εφαρμογής του Ν.3869/2010Στη συνέντευξη τονίστηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

H Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων, με την εφαρμογή του Νόμου
απο 1 Σεπτεμβρίου “Περί υπερχρεωμένων νοικοκυριών” οφείλει να ενημερώσει τους πολίτες για τα συμπεράσματα της.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τις πρώτες 25 ημέρες εφαρμογής του
νόμου για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων προσώπων είναι τα εξής:

1. Aρνηση των τραπεζών να παραλάβουν το έντυπο της αίτησης που προσκομίζουν οι πολίτες για την αναλυτική κατάσταση των οφειλών τους.

2. Οι τράπεζες πιέζουν οι πολίτες να υπογράψουν σε αιτήσεις των τραπεζών που σε μερικές περιπτώσεις αποδείχθηκε ότι κρύβουν παγίδες. Παράλληλα τους ζητούν μαζί με την αίτηση εκκαθαριστικό σημείωμα.

3. Ορισμένες τράπεζες ζητούν χρήματα προκειμένου να παραλάβουν την αίτηση για την αναλυτική κατάσταση των οφειλών γεγονός που αντίκειται στη νομοθεσία. Οι πολίτες ΔΕΝ πρέπει να πληρώνουν ΤΙΠΟΤΑ για να πάρουν τη βεβαίωση αναλυτικής κατάστασης των οφειλών τους.

4. Καθυστέρηση στην απάντηση των τραπεζών για τη βεβαίωση της αναλυτικής κατάστασης οφειλών προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Σύμφωνα με το νόμο οι τράπεζες μέσα σε 5 εργάσιμες ημέρες πρέπει να δίνουν τη βεβαίωση αναλυτικής κατάστασης των οφειλών. Εάν δεν απαντούν μέσα σ’ αυτό το χρονικό πλαίσιο καταγγέλλονται και τους επιβάλλεται πρόστιμο από 500 – 10.000 Ευρώ. Η Ενωση Καταναλωτών Προστασίας Καταναλωτών Χανίων, έχει προχωρήσει σε καταγγελίες των τραπεζών που κωλυσιεργούν στην απάντηση τους ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή κ.Δημήτρη Σπυράκου.

5. Οι τράπεζες παραπλανούν τους πολίτες λέγοντας τους ότι δεν μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση του νόμου 3869/2010.αποφεύγοντας να απαντήσουν αρμοδίως.

6. Οι τράπεζες πιέζουν τους πολίτες να προβούν σε διμερείς συμφωνίες για τη ρύθμιση των οφειλών προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να τους αποτρέψουν από την ένταξη τους στο νόμο για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα. Η πίεση αυτή ασκείται είτε μέσω τηλεφώνου είτε στο υποκατάστημα όταν ο πολίτης βρίσκεται εκεί για να υποβάλλει την αίτηση του για βεβαίωση της αναλυτικής κατάστασης των οφειλών του.

7. Διαπιστώνεται, τέλος ότι το πρόβλημα των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων είναι τεράστιο. Ένα πρόβλημα που το δημιούργησαν κατά κύριο λόγο οι τράπεζες με τη επιθετική συμπεριφορά που επέδειξαν τα προηγούμενα χρόνια για τη δανειοδότηση των πολιτών παραβιάζοντας μάλιστα τους κανόνες δανειοδότησης που έπρεπε να τηρήσουν.

8.Επισημαίνουμε ότι έχουν παρουσιαστεί μη εξουσιοδοτημένοι επαγγελματικοί φορείς ,που καλούν τους καταναλωτές να επισκεφθούν τα γραφεία τους “για ρύθμιση οφειλών”. Εμείς οφείλουμε να τονίσουμε ότι οι φορείς αυτοί δεν νομιμοποιούνται στην ρύθμιση του Ν.3869/2010 και οι πολίτες καλόν είναι να τους αποφεύγουν ενημερώνοντας είτε την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στο τηλ 282109266 είτε στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520.

Η Πρόεδρος
της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων

Ιωάννα Μελακη

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...