Η Ολυμπιακή Αεροπορία άνοιξε τα φτερά της πριν 52 περίπου χρόνια ως εταιρία που ιδρύθηκε από τον μεγαλοεφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση και αργότερα επί κυβερνήσεων Κ. Καραμανλή 1975-81, εθνικοποιήθηκε κι από τότε απετέλεσε τον «Εθνικό μας αερομεταφορέα». Η απορία μου είναι γιατί την έκανε κρατική ο Καραμανλής δεδομένου ότι και τότε είχε πάψει να είναι κερδοφόρα και ο Αριστοτέλης Ωνάσης πάσχιζε να την ξεφορτωθεί. Δεν είμαι σίγουρος αν τότε ο Σερραίος πολιτικός ήθελε να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας ή να χρυσοπληρώσει το Δημόσιο τον Έλληνα Κροίσο για την αγορά της εταιρίας.
Η μομφή αυτή αφορά κυρίως το ΠΑΣΟΚ ως περισσότερο λαϊκό κόμμα που εκπροσωπεί στην χώρα μας την Σοσιαλδημοκρατία και δευτερευόντως την Ν.Δ. που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ελεύθερης αγοράς που κυριαρχούν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, τα Μονοπώλια και τα ολιγοπώλια. Πάντως και τα δύο κόμματα εξουσίας έκαμαν ότι ήταν δυνατόν για να απαξιώσουν, να κατακρημνίσουν και να χρεοκοπήσουν την Ολυμπιακή αεροπορία. Με ρουσφετολογικούς διορισμούς υπεράριθμων υπαλλήλων, με κακοδιαχείριση, με υψηλούς μισθούς στους υμετέρους και άλλα τερτίπια.
Γιατί την αγόρασε η MIG αν δεν έχει σκοπό να δημιουργήσει μια κερδοφόρο εταιρία; Δίνει τόσα χρήματα και άλλα τόσα για νέες επενδύσεις χάριν γούστου; Εφ’ όσον λοιπόν μπορεί η MIG γιατί είναι ανίκανο το δημόσιο; Επειδή τα κόμματα εξουσίας λειτουργούν έτσι όπως λειτουργούν με ασέβεια και αδιαφορία για το λαϊκό συμφέρον. Αν είχαν λίγη αιδώ πάνω τους τα κόμματα του δικομματισμού θα έδιναν το 55% σε ιδιώτη και το Μάνατζμεντ, κρατώντας ένα 45% για το δημόσιο, για να έχει λόγο στη λειτουργία και στα κέρδη της εταιρίας.
Μανούσος Γ. Δασκαλάκης