ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ – «ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΣ»

Date:

 ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΑΡΧΕΙΑΚΟ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 

«Ένα ίδρυµα µε µεγάλες προσδοκίες γεννήθηκε. Μια ενέργεια για τον άνθρωπο και την κοινωνία από τη µια και για την επιστήµη, την εκπαίδευση, το ελληνικό έθνος, την Κρήτη, το  πολιτισµό της και τα εθνολογικά της κληρονοµήµατα απ’ την άλλη. Προσπάθεια διεπόµενη από ήθος, όραµα, αγνότητα και τις αέναες, ελληνικές αξίες.»

(α’ μέρος)

του Θρασύβουλου Θεµ. Τσουχλαράκη

Πολιτισμολόγου με Μεταπτυχιακές Σπουδές

στην Εκπαίδευση

ΕΛ-ΛΗΝΕΣ εισί γεννήτορες της ΕΛ-ΕΥΘΕΡΙΑΣ συν των ιδεών και των αρχών αυτής.

ΕΛ-ΛΗΝΕΣ εισί γεννήτορες του ΚΑΛΟ-Κ-ΑΓΑΘΟΥ και της ΕΚ-ΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

… γιατί χωρίς ΠΟΛΙ-ΤΙΣΜΟ,  ΠΟΛΙ-ΤΙΚΗ εις την ΕΚ-ΠΑΙΔΕΥΣΗ δεν υφίσταται.

Η ανάδειξη του κρητικού πολιτισμού μέσα από την ακαδημαϊκή έρευνα, αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ο κύριος στόχος που θέτει το μη κερδοσκοπικό εθνολογικό, ιστορικό, ερευνητικό ίδρυμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με μέλη φυσικά πρόσωπα και φορείς (σωματεία, ιδρύματα πολιτισμού, γραμμάτων, αθλητισμού, κοινωνίας και άλλα) που φέρει την ονομασία ‘’Δασκαλογιάννης – Ιωάννης Βλάχος’’. Αυτό πραγματοποίησε την 14η Ιουλίου το πρωί την πρώτη του ιδρυτική του συνεδρία στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου παρουσία, αλλά και με την συναίνεση των ακολούθων 100 μελών:

 

Α/Α    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ

1 ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

2 ΑΘΗΤΑΚΗ-ΔΡΑΜΗΛΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

3 ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ (ΠΑΤΗΡ)

4 ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

5 ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

6 ΑΡΧΟΝΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

7 ΒΑΛΣΑΜΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

8 ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ

9 ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

10 ΚΕΛΑΪΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

11 ΚΡΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

12 ΚΟYΡΙΔΑΚΗ-ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ ΡΕΝΑΤΑ

13 ΚΟΥΡΙΔΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

14 ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

15 ΛΕΚΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ(Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

16 ΜΑΝΙΑΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

17 ΜΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ

18 ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

19 ΝΤΑΟΥΝΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

20 ΝΤΙΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

21 ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

22 ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

23 ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ

24 ΠΕΝΘΕΡΟΥΔΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

25 ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

26 ΠΕΤΡΟΓΛΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

27 ΠΡΑΜΑΤΕΥΤΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

28 ΠΡΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

29 ΣΙΔΕΡΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

30 ΣΤΕΦΑΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

31 ΣΤΕΦΑΝΑΚΗ ΝΑΝΑ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

32 ΤΣΟΥΧΛΑΡΑΚΗΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ

33 ΦΡΑΓΓΕΔΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

34 ΧΑΖΙΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

35 ΧΑΡΟΝΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

36 ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

37 ΨΙΛΛΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

38 ΩΡΑΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

 

Α/Α    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΟΝΙΜΩΝ

ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ

1 ΒΑΚΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

2 ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

3 ΒΕΡΥΚΑΚΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

4 ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

5 ΓΕΝΑΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (ΠΑΤΗΡ) (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

6 ΓΕΝΑΡΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

7 ΓΕΩΡΓΙΛΑΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

8 ΔΙΓΑΛΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

9 ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

10 ΙΕΡΩΝΥΜΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

11 ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

12 ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

13 ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

14 ΚΑΨΑΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

15 ΚΛΑΡΑΚΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

16 ΚΤΙΣΤΑΚΗ – ΚΑΡΚΑΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

17 ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

18 ΚΥΡΙΤΣΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

19 ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΔΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

20 ΛΕΒΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

21 ΜΑΡΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

22 ΜΑΡΑΚΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ

23 ΜΑΡΟΥΛΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

24 ΜΕΤΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

25 ΜΟΥΖΟΥΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

26 ΜΠΟΜΠΟΛΑΚΗ ΑΝΝΑ

27 ΝΙΚΗΦΦΟΡΑΚΗ-ΜΠΟΥΤΖΟΥΚΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

28 ΝΙΚΟΛΑΚΗ ΝΑΤΑΛΙΑ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

29 ΠΑΠΑΣΑΚΚΕΛΑΡΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

30 ΠΑΥΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

31 ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ ΜΑΡΙΑ

32 ΠΕΡΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

33 ΣΕΡΓΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

34 ΣΟΥΡΜΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

35 ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

36 ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

37 ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

38 ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

39 ΦΩΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

40 ΧΑΛΒΑΤΖΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

41 ΧΑΛΒΑΤΖΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

42 ΧΑΛΒΑΤΖΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

43 ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

44 ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

45 ΦΡΑΓΚΙΟΥΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

Α/Α    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΡΩΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ

1 ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

2 ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

3 ΔΡΑΜΗΛΑΡΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

4 ΙΕΡΩΝΥΜΑΚΗ-ΚΡΑΝΙΩΤΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

5 ΚΑΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Δεν ήταν παρών λόγω προσωπικής αιτίας, αλλά συναινεί και συμπαρίσταται στην δημιουργία του επίμαχου ιδρύματος)

6 ΛΑΛΟΥΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

7 ΜΑΡΟΥΛΑΚΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ

8 ΜΠΟΥΤΖΟΥΚΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

9 ΞΗΡΟΥΧΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

10 ΤΣΕΡΚΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

11 ΤΣΕΡΚΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

12 ΤΣΟΥΧΛΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

13 ΤΣΟΥΧΛΑΡΑΚΗ-ΜΑΡΟΥΛΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

14 ΤΣΟΥΧΛΑΡΑΚΗΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

15 ΧΑΛΒΑΤΖΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΟΥ ΣΤΥΛ.

16 ΧΟΥΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

 

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΠΟΥ ΠΑΡΕΣΤΗΣΑΝ ΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΥΣΤΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

ΧΑΝΙΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΡΑΝΟΥ ΚΥΔΩΝΙΑΣ

ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ «ΧΑΤΖΗ-ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ» ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΟΜΑΛΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΕΛΙΝΟΥ (ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ «ΚΥΔΩΝΕΣ»

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΤ. ΣΕΛΙΝΟΥ «ΨΗΛΑΦΙ»

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΑΦΕ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΡΟΔΟΒΑΝΙΟΥ ΣΕΛΙΝΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΛΩΡΙΩΝ ΣΕΛΙΝΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

ΟΜΙΛΟΣ ΒΡΑΚΟΦΟΡΩΝ  ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΛΕΣΧΗ ΞΙΦΑΣΚΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥΔΑΣ

ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΚΡΗΤΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΥΜΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΝΑΣ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΑΜΠΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΕΙΣΑΡΧΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΔΩΝ» ΓΕΡΓΕΡΗ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΑΡΕΛΟΦΡΟΝΩΝ ΓΕΡΓΕΡΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΡΓΕΡΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΖΑΡΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΟΥ

ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΡΟΥΣΤΑΣΜΕΡΑΜΠΕΛΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΛΟΙΠΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΛΑ0ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ «Ο ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΚΑΜΠΟΣ»

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΤΣΟΒΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΡΗΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ

Τη συντονιστική επιτροπή του ιδρύματος έως τις αρχαιρεσίες και την εκλογή των οργάνων που θα πραγματοποιηθούν στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου 2013 στη Γέργερη Ηρακλείου αποτελούν οι:

• Θρασύβουλος Θεμ. Τσουχλαράκης (Πολιτισμολόγος με «μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση»)

• Κωνσταντίνος Αρχοντάκης (Ιατρός παθολόγος με επιστημονική έρευνα στην αρχαίγονη ιατρική).

• Εμμανουήλ Κουριδάκης (Συνταξιούχος τραπεζικός Ε.Τ.Ε. πρώην πρόεδρος του Εθνικού Σκοπευτηρίου Χανίων, Πρόεδρος Σκοπευτικής Λέσχης Χανίων, νυν Έφορος της επιτροπής διοίκησης του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Χανίων).

• Ιπποκράτης Μανουδάκης (Επιχειρηματίας με σπουδές στα μαθηματικά και την πληροφορική, πρώην πρόεδρος του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Χανίων, Πρόεδρος της Λέσχης Ξιφασκίας Χανίων, νυν Αντιπρόεδρος της επιτροπής διοίκησης του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Χανίων).

• Νικόλαος Μανιαδάκης (Δικηγόρος).

• Γεράσιμος Βερυκάκης (Φιλόλογος, μουσικός, κιθαρίστας)

• Εμμανουήλ Κατσιγιαννάκης (Ιδιωτικός υπάλληλος, μουσικός, λυράρης, δάσκαλος εκμάθησης κρητικής λύρας).

• Κωνσταντίνος Χαλβατζάκης Ιδιωτικός Υπάλληλος Προϊστάμενος του καταστήματος Χανίων «Κοτόπουλα Πίνδος», μουσικός –λαούτο, μαντολίνο-).

• Άννα Μπομπολάκη (Φιλόλογος).

• Ναταλία Νικολάκη (Τραπεζικός, Οικονομολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές).

 

Οι σκοποί και οι στόχοι του ιδρύματος που διατυπώθηκαν αναλυτικά κατά την 1η συστατική συνεδρία είναι:

• Η δημιουργία του πρώτου επισκέψιμου, ψηφιακού θόλου προβολής της ιστορίας του χορού, του τραγουδιού και της μουσικής της Κρήτης. Αυτό θα περιλαμβάνει πληροφορίες από της προϊστορικούς χρόνους έως σήμερα και θα στηρίζεται στο πλαίσιο των εθνογραφικών, λαογραφικών, πολιτισμολογικών και ιστορικών στοιχείων, με βάση τη λαϊκή πίστη, αλλά και της γραπτές πηγές. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εν λόγω επίτευξη αποτελεί έργο που όμοιο του δεν συναντάτε πουθενά στη Ευρώπη και που αρμόζει στη Κρήτη, στο χώρο δηλαδή που δημιουργήθηκε και άνθισε ο πρώτος ευρωπαϊκός πολιτισμός, ο μινωικός. Η επίτευξη του εν λόγω έργου θα αποτελεί τιμή για την Κρήτη, ενώ έχει ήδη καταβληθεί σημαντική και ουσιαστική επιστημονική εργασία της αυτή την κατεύθυνση.

• Η λειτουργία «μουσείου κέρινων ομοιωμάτων επιχώριας, κρητικής ιστορίας, καθώς και της λαϊκής προφορικής πίστης» 24 ιστορικών θεματικών παραστάσεων.

• Η επιμελημένη παρουσία μουσείου κρητικών παραδοσιακών φορεσιών και του ιστορικού πλαισίου του κρητικού μαχαιριού και της κρητικής σπάθης.

• Άμεσες επαγωγικές παιδαγωγικές δράσεις-συζητήσεις-κρίσεις των μαθητών, (νηπιαγωγείων, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου) αλλά και αλλοδαπών (εκπαιδευομένων ή επισκεπτών) μετά την επίσκεψή τους στις προαναφερόμενες πολιτισμικές μονάδες του ιδρύματος.

• Η σύσταση «πρότυπων πολιτισμολογικών σχολείων στη Κρήτη «Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια»,-από ένα ανά νομό- αξιοποιώντας έτσι τα εγκαταλελειμμένα σχολεία της Μεγαλονήσου που στη κυριολεξία ρημάζουν. Εξειδικεύοντας έτσι την ελληνική πολιτισμολογική παιδεία στην Κρήτη πλέον της εφαρμογής του εγκύκλιου εκπαιδευτικού προγράμματος του «Υπουργείου παιδείας, θρησκευμάτων, πολιτιτισμού, αθλητισμού και δια βίου μάθησης». Η ένταξη και εκμάθηση στα εν λόγω σχολεία της αγγλικής, της ρωσικής γλώσσας και της ισπανικής γλώσσης λόγω των πολιτισμικών και εκπαιδευτικών επαφών με σχολεία και Πανεπιστήμια της Αγγλίας, της Ιταλίας, της Ρωσίας, της Σκωτίας, της Ιρλανδίας, και της Καταλονίας στη βασκική Ισπανία. Η καθιέρωση (από το ίδρυμα) αγώνων ρητορικής δεινότητος μεταξύ των εν λόγω πρότυπων σχολείων, και με τη συμμετοχή όσων άλλων σχολείων της Μεγαλονήσου επιθυμούν να αγωνισθούν.

• Η δημιουργία πέτρινου θεάτρου ανάδειξης κρητικού πολιτισμού.

• Χάλκινες απεικονίσεις προτομές των επιφανών Κρητών χορευτών και μουσικών από την αρχαιότητα έως σήμερα, που θα κοσμούν τον αύλιο,  χώρο του άλσους του θεάτρου του ιδρύματος.

• Η δημιουργία από το ίδρυμα ταινιών ιστορικού και κρητο-πολιτισμικού περιεχομένου, οι οποίοι θα διέπονται από εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό πλαίσιο.

• Η μηνιαία περιοδική κοινωνικο-πολιτισμική έκδοση του ιδρύματος, «που θα φέρει την ονομασία «ΕΛ.Π.Ι.Δ.Α.». Η ερμηνεία των αρχικών: Ελληνικός Πολιτισμός Ιδεώδη Δράσεις Αναδείξεις-Ανατάξεις.

• Η επιβεβλημένη αναγκαιότητα συγγραφής –από επιστημονικούς συνεργάτες του ιδρύματος- και επαγωγικώς της εκδόσεως βιβλίων ιστορικού και λαογραφικού περιεχομένου, για την ανάδειξη άγνωστων επιχώριων πολιτισμικών και ιστορικών γεγονότων της Κρήτης και της σύνδεσής τους με την ελληνική ιστορία διευρυμένα.

• Η αναγκαία επιστημονική προσέγγιση και ανάθεση της έγκαιρης συγγραφής των εγχειριδίων ανά θεματική ενότητα, που θα μελετούν οι σπουδαστές των προγραμμάτων σπουδών του ινστιτούτου εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης της ιδρύματος.

• Η αγαθή συνεργασία του ιδρύματος με το «παγκόσμιο συμβούλιο Κρητών».

• Η ψηφιοποίηση ιστορικών αρχείων και φωτογραφιών του ιδρύματος.

• Η συμμετοχή και η ένταξή τους ως μέλη του ιδρύματος όλων των πολιτιστικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών συλλόγων και ιδρυμάτων της Κρήτης, των συλλόγων των εκπαιδευτικών της α/βαθμιας, της β/βαθμιας εκπ/σης, της Μεγαλονήσου των συλλόγων και πάσης φύσεως σωματείων πνευματικού, μορφωτικού, αθλητικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος, καθώς και στέγες γραμμάτων και τεχνών κλπ.

• Η καθιέρωση ετήσιου προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών α/βαθμιας και β/βαθμιας εκπ/σης, σε θέματα κρητικής ιστορίας και πολιτισμού από τα μέλη διδακτικού, ερευνητικού προσωπικού του ιδρύματος.

• Θα υποστηριχτεί από το ίδρυμα η παραδοσιακή, πετρόκτιστη αρχιτεκτονική στην Κρήτη.

• Η επιδιωκόμενη άριστη σχέση μεταξύ του Ιστορικού Αρχείου Κρήτης, της Βικελαίας βιβλιοθήκης Δήμου Ηρακλείου, του Ιστορικού Αρχείο Ηρακλείου και του ιδρύματος.

• Η οργάνωση των δημοσίων και διεθνών σχέσεων του ιδρύματος. Η γνωστοποίηση και η συνεχής επικαιροποίηση  των δράσεών του. Η ευεργετική αξιοποίηση των  εκπαιδευτικών και πολιτισμολογικών αγαθών που θα παράξει προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

• Μόνιμη, διαρκή και καταστατική συνεργασία του ιδρύματος με το «Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο».

• Η επιδιωκόμενη άριστη σχέση μεταξύ του Μουσείου Μπενάκη και του ιδρύματος, επειδή εκεί εκθέτονται η σπάθη και η πιστόλα του εθνομάρτυρα «ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ».

• Την προσπάθεια αγοράς από το ίδρυμα του χώρου που υπήρχε η οικία του ‘’ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ’’ ή ότι ορίζεται σήμερα ως αυτή.

• Η λειτουργία της ακαδημίας κρητικού παραδοσιακού πολιτισμού και παιδείας για το ευρύ κοινό, στο πλαίσιο μιας διαβαθμισμένης ιστορικο-πολιτισμολογικής εκπαίδευσης σε επίπεδο πρώτου και δεύτερου βαθμού, όπου θα παρέχεται πιστοποιημένη γνώση.

• Η λειτουργία του ιδρύματος και ως «Ανοικτού Ελληνικού Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Ανωτάτου Ινστιτούτου» (ΑΝ.ΕΛ.Ε.Α.Ε.Α.Ι.) με Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και πρόγραμμα σπουδών την «Κρητο-πολιτισμολογία» με θεματικές ενότητες:

* Το γλωσσικό ιδίωμα της Κρήτης.

* Η κρητική λογοτεχνία.

* Κρήτη και βυζαντινή γραμματεία.

* Πλάτων, Αριστοτέλης πληροφορίες και φιλοσοφία στην Κρήτη.

* Η ελληνική ιστορία στη Κρήτη. Η σημερινή αναγκαιότητα της εξειδικευμένης γνώσης της ιστορίας της Κρήτης και η ανάδειξη άγνωστων πτυχών της.

* Ελληνική μυθολογία και προϊστορία στην Κρήτη, αλλά και οι μεγάλοι επικοί αγώνες των Κρητών μέχρι την δημιουργία της βυζαντινής αυτοκρατορίας.

* Η μέγιστη ιστορική σημασία των απελευθερωτικών αγώνων του έθνους της χρονικής περιόδου 1905-1913 και ο σημαντικός ρόλος των Κρητών.

* Η μουσική στην Κρήτη τους προϊστορικούς, ιστορικούς, κλασικούς, ελληνιστικούς, βυζαντινούς, βενετοκρατούμενους και οθωμανικούς χρόνους.

* Η πολιτισμική και εκπαιδευτική δραστηριότητα την περίοδο της βενετοκρατίας στη Κρήτη και ο ρόλος των Ακαδημιών της.

* Η κρητική παραδοσιακή μουσική και ο παραδοσιακός κρητικός χορός μέχρι το πρώτο τέταρτο του 20ου αι. δηλαδή 1900-1925.

* Η ιστορία της κρητικής δισκογραφίας και πως αυτή δημιούργησε παράδοση με νέα πολιτισμικά ήθη ιδίως στη κεντρική Κρήτη.

* Η κρητική ηθογραφία και εθιμογραφία και η μεγάλη σχέση της με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο.

* Η παραδοσιακή, κινητική έκφραση απόδοση και τέχνη και των 40 επιχώριων κρητικών χορών που αποδιδόνταν στην Κρήτη τη χρονική περίοδο 1920-1925.

* Τα λευκορείτικα ή ριζίτικα τραγούδια, οι ρίμες, οι μαντινάδες, τα μοιρολόγια και τα κρητικά άσματα εν γένει. Σχέση δημοτικών και δημωδών ασμάτων. Ο ρόλος των ιπποτικών μυθιστοριών του μεσαίωνα.

* Οι βιογραφικές αναδείξεις των προσωπικοτήτων των λαϊκών μουσικών της Κρήτης του 20ου αι. Οι μουσικές εκτελέσεις που διέσωσαν και οι μουσικές δημιουργίες που τυχόν συνέθεσαν.

* Ορθοδοξία και Ελληνισμός. Κρήτες ιερείς εθνομάρτυρες και ήρωες απελευθερωτικών αγώνων της πατρίδας μας.

* Η ανάδειξη του ιστορικού πλαισίου και του έργου των Κρητών της διασποράς και των Ελλήνων γενικότερα.

* Την παραδοσιακή και νεοκλασική αρχιτεκτονική της Κρήτης.

* Το κρητικό λαϊκό θέατρο.

* Η ιστορία και λαογραφία των κρητικών παραδοσιακών φορεσιών.

* Η τεχνική κατασκευή, η ιστορία και λαογραφία του κρητικού παραδοσιακού μαχαιριού και της κρητικής παραδοσιακής σπάθης.

* Τα βαλλιστικά και πυροβόλα όπλα των Κρητών τον 19ο και το πρώτο μισό του 20ου αι.

* Η πολιτισμολογική-αρχαιολογική προσέγγιση της ιατρικής. Τα «ασκληπιεία» και οι ιάσιμοι τόποι στην Κρήτη.

* Πληροφορίες μέσα από τα κρητικά επιγράμματα.

* Η νεοελληνική λογοτεχνία των Κρητών.

* Η κρητική αρχαιολογία.

* Η βιωματική και επιστημονική γνώση για τα κρητικά βότανα.

• Η επιβεβλημένη αναγκαιότητα της αξιοποίησης της ιστορικο-πολιτισμικής, αρχειακής ταινιοθήκης που σχετίζεται με τη Κρήτη και της ανθρώπινες προσωπικότητές της, στο πρόγραμμα σπουδών κρητο-πολιτισμολογίας στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της ιδρύματος.

• Η λειτουργία του ιδρύματος και ως «Ανοικτού Ελληνικού Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Ανωτάτου Ινστιτούτου» (ΑΝ.ΕΛ.Ε.Α.Ε.Α.Ι.) με Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών:

• Α. Πρόγραμμα σπουδών: «Γεωπολιτική του ελληνικού πολιτισμού» με Θεματικές Ενότητες:

• Α.1. Η αναγκαιότητα σήμερα για την παρουσία ενός σύγχρονου ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ. Η αναντιστοιχία σήμερα κοινωνίας και πνευματικού πολιτισμού. Η ρήξη της οικουμένης με την παγκοσμιοποίηση και ο μέγιστος ρόλος του ελληνισμού. Η σύγχρονη προσπάθεια στραγγαλισμού της διατύπωσης των ελευθέρων ιδεών.

• Α.2. Η γεωπολιτική διάσταση του ελληνικού πολιτισμού στην ατζέντα της ελληνικής εξωτερικής και διπλωματικής πολιτικής.

• Α.3. Το αυτόχθον μεγαλείο του ελευθέρου ιδεώδους του κρητικού πνεύματος και η αξία των αρχών της ελευθερίας για τους Κρήτες. Η συναφή και η γηγενής σχέση της ελευθερίας και του ελληνισμού και οι αξίες των αρετών.

• Α.4. Το ελληνορθόδοξο τόξο και η δυναμική του ελληνισμού που παρέχει το «Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων».

• Α.5. Η γεωστρατηγική θέση της Κρήτης και η δυναμική που διαθέτει ο ελληνικός πολιτισμός.

• Α.6. Διοίκηση και οργάνωση πολιτισμικών, παιδαγωγικών ιδρυμάτων, και οργανισμών.

• Β. Πρόγραμμα περιβαλλοντικών σπουδών: «Η Κρήτη. Το φυσικό και αστικό περιβάλλον της» με Θεματικές Ενότητες.:

• Β.1 Περιβαλλοντικός και πολιτισμολογικός σχεδιασμός των πόλεων της Κρήτης και των περιχώρων. Σεβασμός στο περιβάλλον.

• Β.2. Η αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με μικρές μονάδες κάλυψης των αναγκών των τοπικών κοινωνιών της Κρήτης και όχι προς όφελος των πολυεθνικών.

• Β.3. Το νερό ως θεϊκό αγαθό από καταβολής κόσμου και ως κυρίαρχο συστατικό της ζωής. Οι ενέργειες για τον έλεγχο του από της πολυεθνικές. Ο ρόλος, η στάση και οι επιβαλλόμενες ενέργειες του α’ και β’ βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

• Β.4. Οι παραδοσιακές αγροικίες και η ωφέλιμη διαχείριση του βρόχινου νερού που δύναται να αποταμιευτεί από της στέγες  τους.

(συνεχίζεται)

 

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...