Το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομικών για την εκποίηση ή μη του αεροδρομίου στο Μάλεμε

Date:

Απάντηση της κ. Φ.Γεννηματά στο Νότη Μαριά

«Στις 29.10.2013 ο Βουλευτής Ηρακλείου Νότης Μαριάς κατέθεσε αναφορά σχετικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Αγώνας της Κρήτης», αναφορικά με τις διαμαρτυρίες των φορέων και των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι είναι αρνητικοί στο ενδεχόμενο εκποίησης του αεροδρομίου του Μάλεμε.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, πρόκειται για ένα ιστορικό διατηρητέο μνημείο συνυφασμένο με την μακρόχρονη ιστορία της Κρήτης. Κατασκευασμένο το 1940 από τους Βρετανούς, αποτέλεσε την απαρχή της παλλαϊκής αντίστασης του Κρητικού λαού απέναντι στους κατακτητές Ναζί, επηρεάζοντας ταυτόχρονα την μετέπειτα εξέλιξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Διαθέτει ίσως τον παλαιότερο πύργο ελέγχου στην Ελλάδα, ενώ εξυπηρετούσε τις ανάγκες της πολιτικής αεροπορίας για τις πτήσεις Χανιά – Αθήνα μέχρι το 1959.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς και το γεγονός ότι αποτελεί ένα κομμάτι της ιστορικής κληρονομιάς μας, που αν χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο και προβληθεί κατάλληλα, μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για τουρίστες από το εξωτερικό, ο Νότης Μαριάς ζήτησε απάντηση, ενέργειες και σχετική ενημέρωση, ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή.»

Απαντώντας στην ανωτέρω υπ’αριθ. 1321/12.11.2013 αναφορά του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Τομεάρχη Οικονομικών και Βουλευτή Ηρακλείου Νότη Μαριά, το αρμόδιο Υπουργείο Εθνικής ΄Αμυνας απέστειλε την παρακάτω υπ’αριθ. Φ900α/4150/13678/18.12.2013 απάντηση:

«Η κυριότητα της έκτασης του αεροδρομίου του Μάλεμε ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών, με αποκλειστικό δικαιούχο χρήσης της την Πολεμική Αεροπορία, η οποία είναι αρμόδια για τη διαχείριση, φύλαξη και εποπτεία του και, παράλληλα, εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων της, καταβάλλει προσπάθειες για την αξιοποίηση και την ανάδειξη της ιστορικότητάς του, όπως προκύπτει και από τη λειτουργία στατικής έκθεσης πολεμικών αεροσκαφών και αντιαεροπορικών όπλων που φιλοξενείται σε αυτό.

Το αεροδρόμιο Μάλεμε λειτουργεί από το 2010 ως Γενικής Αεροπορίας και Αεραθλητισμού και, σύμφωνα με το Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του Δήμου Πλατανιά, έχει ήδη ενταχθεί στο πλαίσιο της γενικότερης υποστήριξης της τουριστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, της εξυπηρέτησης αναγκών της αεροπλοΐας (έχει εγκατασταθεί σε αυτό μία αερολέσχη, ώστε παράλληλα να αποσυμφορείται το αεροδρόμιο Σούδας) με τη διατήρηση αμφοτέρων των διαδρόμων του, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πάρκου αναψυχής, άθλησης και πολιτισμού.

Επομένως, ο αεροπορικός χαρακτήρας της έκτασης του αεροδρομίου παραμένει σήμερα ενεργός, η Πολεμική Αεροπορία διατηρεί δραστηριότητες εδάφους, ενώ έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους λοιπούς Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων για την επιχειρησιακή αξιοποίηση του χώρου και την κάλυψη υπηρεσιακών τους αναγκών.

Κατά τα λοιπά αρμόδιο να σας απαντήσει είναι το Υπουργείο Οικονομικών, στο οποίο διαβιβάζεται αντίγραφο της Ερώτησης για τις δικές του περαιτέρω ενέργειες.»

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κοινοποιήστε:

Εγγραφείτε

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό
Related

Φόρος τιμής στους πρωτοπόρους Έλληνες μετανάστες στις Δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ | Φωτός

Του Μανώλη Βεληβασάκη, Προέδρου ΠΣΚ Πριν από ενάμιση αιώνα, Αμερικανοί πολίτες...

Η άγνωστη ιστορία πίσω από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς

Του Αιμίλιου Δασύρα | Έχετε προσέξει ότι τα κάλαντα...

Έθιμα των Χριστουγέννων στην Κρήτη

Τα Χριστούγεννα ή οι «Γιορτές» στην Ελλάδα δεν είναι...